پایانه ۷۲ تن قم نیازمند تدوین و اجرای طرح جامع است

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم گفت: پایانه ۷۲ تن در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد و نیازمند تدوین و اجرای یک طرح جامع است.

زین‌العابدین قراچورلوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: پایانه فدک و پایانه ۷۲ تن به منظور ساماندهی به وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای و وضعیت ترافیکی میدان شهدای ۷۲ تن ایجاد شدند.

وی افزود: محیط پایانه فدک کوچک و بسته است و خدماتی که باید در پایانه‌ها اعمال شود را به صورت حداقلی می‌توان اجرا کرد و در طرح جامع حمل‌ونقل به عنوان پایانه غیرمتمرکز دیده شده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم خاطرنشان کرد: پایانه ۷۲ تن به عنوان پایانه متمرکز دیده شده است، اما در محل پرترافیک قرار دارد و با یک معبر به میدان متصل شده است که مسافربرهای شخصی از آن استفاده می‌کنند و پایانه کارکرد خود را از دست داده است که نیازمند اجرای طرح جامع و تملک است.

قراچورلوی اضافه کرد: اقداماتی در پایانه ۷۲ تن انجام گرفته که از جمله آن‌ها ایجاد انشعابات گاز است، همچنین پارکینگ برای خودروهای سواری ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: برای داشتن پایانه متمرکز باید دسترسی‌ها دیده شود و استانداردهای ترافیکی یک پایانه در پایانه ۷۲ تن ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم تصریح کرد: اگر دسترسی پایانه مرکزی به میدان ۷۲ تن اصلاح شود، می‌توانیم از ظرفیت این دو پایانه بسیار بهتر استفاده کنیم، اما در حال حاضر بدون این دسترسی، مشکلات بسیاری در هر دو پایانه وجود دارد.

کد خبر 709544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.