آمریکا به دنبال پاسخ مناسب به حملات یمن علیه کشتی‌ها است

مشاور امنیت ملی کاخ سفید شامگاه دوشنبه گفت که آمریکا در حال مشورت با متحدانش برای یافتن پاسخ مناسب به حملات یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «جِیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید شامگاه دوشنبه گفت که آمریکا در حال مشورت با متحدانش برای یافتن پاسخ مناسب به حملات یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی است.

سالیوان طی نشست خبری توضیح داد: «ما گفته‌ایم که کل جهان، نه فقط آمریکا، باید با این تهدید نوظهور حوثی‌ها مقابله کنند. ما در مشورت با متحدانمان، اقدام مناسب را انجام می‌دهیم.»

وی درباره گزارش‌ها مبنی بر برنامه آمریکا برای سکونت‌دادن اهالی غزه در کشورهای دیگر نیز گفت که هم‌اکنون هیچ مذاکره‌ای در این زمینه انجام نشده است.

پیش از این، فرمانده دفاع سواحل یمن با تاکید بر اینکه یمنی‌ها در دفاع از مردم فلسطین تنها به شعار دادن اکتفا نخواهند کرد، هشدار داد نیروهای این کشور از امکانات لازم برخوردارند و دریای سرخ را به گورستان کشتی‌های اسرائیلی تبدیل خواهند کرد.

ارتش یمن هم‌زمان با عملیات روز یکشنبه علیه کشتی‌های صهیونیستی، چند عملیات دیگر علیه کشتی‌هایی مرتبط با این رژیم انجام داده که در یکی از این عملیات‌ها نیروی دریایی یمن کشتی صهیونیستی به نام «گلکسی لیدر» را در دریای سرخ تحت کنترل خود درآورد و سپس آن را به سواحل الحدیده در غرب یمن هدایت کرد.

نیروهای مسلح یمن همچنین از زمان آغاز عملیات «طوفان‌الاقصی» بارها بندر اشغالی «ایلات» در جنوب اراضی اشغالی فلسطین را هدف حملات پهپاد و موشکی قرار داده است.

کد خبر 709531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.