آغاز غربال‌گری سلامت جامعه عشایری استان کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از غربال‌گری سلامت شامل ابتلا به دیابت و فشارخون بالا جامعه عشایری استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا امروز_ سه شنبه چهاردهم آذر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با غربالگری جامعه شهری و روستایی در زمینه ابتلاء به دیابت و فشارخون بالا، غربالگری جمعیت عشایر ساکن در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه نیز در حال اجرا است.

وی افزود: در این طرح که تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد تمام افراد بالای ۱۸ سال و بانوان باردار عشایر کوچنده مستقر در شهرستان‌های گرمسیری استان کرمانشاه شامل شهرستان‌های گیلان‌غرب، قصرشیرین، سومار، سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی از نظر ابتلاء به ۲ بیماری دیابت و فشارخون بالا غربالگری خواهند شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: در صورت ابتلاء به این بیماری‌ها اطلاعات ایشان در سامانه یکپارچه بهداشت ثبت می‌شود.

شکیبا ادامه داد: پس از ثبت اطلاعات بیماران هر ماه توسط بهورز یا مراقب سلامت و هر سه ماه یک بار توسط پزشکان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مراقبت و ویزیت می‌شوند.

وی گفت: این ۲ بیماری در اغلب موارد بخصوص در سنین پایین بدون علامت و خطر آفرین است و در صورت تشخیص زود هنگام و درمان به موقع از مرگ بسیاری از افراد در سنین جوانی و میان سالی پیشگیری خواهد شد.

کد خبر 709499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.