هلند میزبان روستای زیست‌محیطی کاهنده کربن

روستای زیست‌محیطی بوئکل در هلند به پایدارترین شکل ممکن از چوب و کنف ساخته شده است و این قابلیت را دارد که میزان چشمگیری از دی‌اکسید کربن موجود در هوا را جذب کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روستای زیست‌محیطی بوئکل، یک جامعه مسکونی تقریباً خودکفا است که در سال ۲۰۲۱ به عنوان پایدارترین سازمان در هلند انتخاب شد؛ این پروژه اروپایی در جهانی که گرفتار بحران انرژی، جنگ و اختلالات اقلیمی است، راه‌حل‌های مشخصی برای نوآوری‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ارائه می‌کند. سازمان ملل متحد اخیراً اعلام کرده است که در سال ۲۰۳۰ میلادی نیمی از انسان‌ها با تغییرات آب‌وهوایی مشکل خواهند داشت، در حالی که مدیر پروژه روستای زیست محیطی بوئکل اظهار کرده سعی بر این است تا این منطقه از نظر غذا، آب و مقدار زیادی انرژی خودکفا باشد.

روستای بوئکل بخشی از یک پروژه جهانی روستاهای زیست محیطی است که در جست‌وجوی چگونگی انعطاف‌پذیری بیشتر در برابر تغییرات آب‌وهوا است، این روستای زیست محیطی در جنوب هلند از ۳۶ آپارتمان پایدار دایره‌ای شکل تشکیل شده است. ساختمان‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند ۸۰۰ تن کربن‌دی‌اکسید را در خود حفظ کنند و مانع انتشار آن شوند.

هلند میزبان روستای زیست‌محیطی کاهنده کربن

روش ساخت این پروژه خودکفا به گونه‌ای است که حتی یک قطره آب یا یک کیلووات انرژی هدر نرود. علاوه بر این، تمام ساختمان‌ها با مواد زیست‌پایدار مانند چوب و کنف ساخته است تا به معنای واقعی اصل دوستدار محیط زیستی بودن روستا رعایت شود.

خانه‌های موجود در روستای زیست محیطی بوئکل به میزان زیادی دی‌اکسید کربن موجود در هوا را جذب می‌کنند، همچنین ساکنین در حال رشد و پرورش "جنگل غذا" هستند که در آن میوه و سبزیجات در میان درختان و درختچه‌ها کاشته‌اند و به این صورت فضای سبزی که در مجاورت این روستا قرار دارد نیز در برابر باران‌های شدید، خشکسالی و گرما مقاوم‌تر می‌شود. کل بودجه در نظر گرفته شده برای این پروژه ۱۰ میلیون یورو است.

هلند میزبان روستای زیست‌محیطی کاهنده کربن

کد خبر 709487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.