افتتاح فاز اول پروژه بازآفرینی و محرومیت‌زدایی محله پودنک شهرداری منطقه ۱۱ شیراز

در مراسمی با حضور مسئولان شهری و استانی فارس، فاز اول پروژه بازآفرینی و محرومیت‌زدایی محله پودنک شهرداری منطقه ۱۱ شیراز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمدحسن اسدی شهردار شیراز شامگاه _دوشنبه سیزدهم آذر_ در آئین افتتاح فاز یک پروژه بازآفرینی و محرومیت‌زدایی محله پودنک شهرداری منطقه یازده شیراز اظهار کرد: در محله پودنک ۱۵۰ خانواده شهید مستقر هستند و قدمت این محله به روایت برخی به قدمت شیراز بر می‌گردد که قدمتی بیش از یک هزار سال دارد و آرامستانی که در مجاورت بوستان ارغوان این محله قرار دارد، یک قدمت هزار و ۷۰۰ ساله دارد.

وی افزود: اقدامی که در این محله به جهت بازآفرینی و باز زنده‌سازی انجام شد سختی آن از اجرای چند تقاطع بیشتر است.

شهردار شیرازبا اشاره به همراهی مثال‌ زدنی شهروندان در اجرای پروژه‌ها، اضافه کرد: در این محله علاوه بر محرومیت زدایی بخش زیادی از مشکلات و مسائلی که در این منطقه وجود داشت دفع آب‌های سطحی، کانیوا گذاری، زیرسازی، آسفالت معابر بوده است که اقدامات لازم برای رفع این مشکلات صورت گرفت.

اسدی خاطر نشان کرد: شورای اسلامی شهر شیراز ۳ درصد از بودجه عمرانی شهر شیراز را به پروژه‌های رفع محرومیت زدایی اختصاص داده است.

وی افزود: اقدامی که در بازآفرینی و باز زنده سازی محله پودنک انجام شد از زیر سازی، بازسازی و مرمت در کشور نمونه‌ای بی نظیری است.

شهردار شیراز ادامه داد: در کشور تا همه با یکدیگر همراه نشوند نمی‌توانیم به رفع محرومیت پایان بدهیم و نمی‌توانیم بگوییم این اقدام تنها وظیفه دولت، شهرداری و شورا است، بلکه همه باید در رفع محرومیت زدایی با یکدیگر مشارکت داشته باشیم.

به گفته اسدی، پروژه باز آفرینی و باز زنده سازی محله پودنک بسیار متمایز از سایر پروژه‌ها است و در هر نقطه‌ای از شهر چنین محلاتی وجود دارد و این تکلیف بر عهده تمام شهرداری‌های مناطق یازده‌گانه است تا بازآفرینی و باز زنده‌سازی را در محلات و در جغرافیای محل پیاده سازی کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که این نقطه شروع خوبی برای بافت‌های فرسوده شهر شیراز باشد و با توجه به اینکه شورا و شهرداری در بافت فرسوده تسهیلات و مزایای بسیار خوب و تخفیفات بسیار خوبی تسهیل شده است.

تمرکز اعضای شورا بر موضوع محرومیت زدایی

در این مراسم همچنین سید ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در سخنانی اظهار کرد: فعالیتی که شهرداری در این محله انجام داد تابلو بزرگی از محبت و خوبی از شخصیت‌های مختلف مردم اعم از زنان و مردم محله پودنک بود.

وی افزود: شهرداری پروژه‌های متعدد دارد و با توجه به کار ماندگاری که در این محله انجام شد، احساس رضایت شهروندان این محله بسیار حائز اهمیت بود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه انسجام محلی در این محله زبانزد است، اضافه کرد: اعضای شورای ششم بر موضوع محرومیت زدایی تمرکز داشتند و به عنوان یک سیاست کاری آن را دنبال می‌کنند.

حسینی اظهار امیدواری کرد: سایر موانع به ویژه ایجاد بستر یک مسیر رفت و آمد ویژه خودروهای امدادی در محله پودنک فراهم شود.

بازآفرینی محله پودنک در دو بخش بهسازی و نوسازی انجام شد

در این مراسم همچنین علی فراشاییان شهردار منطقه یازده شیراز در آئین افتتاح فاز یک پروژه بازآفرینی و محرومیت زدایی محله پودنک شهرداری منطقه یازده اظهار کرد: طرح محرومیت زدایی و باز آفرینی محله پودنک در قالب اجرای پروژه شهرسازی تاکتیکال مبنی بر مشارکت مردم صورت گرفته است.

وی افزود: این پروژه کار مطالعاتی بسیاری بر روی آن انجام شد و طی چندین ماه با حضور در محله نیازهای شهروندان شنیده شد و بر آن شدیم تا بازآفرینی محله پودنک در دو بخش بهسازی و نوسازی انجام شود.

شهردار منطقه یازده تصریح کرد: پروژه بازآفرینی محله پودنک پیوست فرهنگی دارد و با توجه به فرهنگ غنی که مردم این محله دارند، مشارکت مردم در اجرای این طرح بسیار چشمگیر بود.

کد خبر 709470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.