۶۹ درصد اراضی زراعی استان یزد سنددار شدند

مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد با بیان اینکه یزد جزو ۱۰ استان در اتمام کاداستر ملی است، گفت: در حال حاضر ۶۹ درصد اراضی زراعی استان سنددار شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، جلسه هم‌اندیشی و بررسی پیشرفت عملکرد کاداستر کشاورزی با حضور مدیران کل، مدیران و رؤسای ادارات سازمان جهاد کشاورزی و ثبت اسناد و املاک و امور اراضی استان یزد در سالن شهید بهشتی اداره حفظ نباتات جهاد کشاورزی برگزار شد.

محمدعلی حاتمی‌زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در راستای پیشرفت کمیسیون رفع تداخلات اظهار کرد: رشد در این بخش و کسب رتبه اول کشور مرهون همکاری‌های بخش مرتبط از جمله ثبت اسناد، جهاد کشاورزی و امور اراضی به ویژه در مدیریت‌های شهرستان‌ها است.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از درخواست‌های وزیر جهاد کشاورزی توجه ویژه به مستندسازی و صدور اسناد زراعی است، در این خصوص تلاش‌های قابل توجهی در استان یزد انجام شد و در این بخش هم رتبه اول کشور را کسب کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به لزوم تلاش بیشتر تا اتمام کاداستر زراعی تصریح کرد: برای این کار نباید در مرحله به سراغ پرونده‌های فاقد پلاک رفت و از سوی دیگر هدف گذاری ما رسیدن به فراتر از برنامه تکلیفی باشد.

مهدی اقبال، مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد با بیان اینکه یزد جزو ۱۰ استان در اتمام کاداستر ملی است، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۹ درصد اراضی زراعی استان نیز سنددار شده که در اردکان و مناطق یک و دو شهرستان یزد کاداستر زراعی ۱۰۰ درصد انجام شده است.

وی افزود: در این مرحله برای تسریع در صدور مابقی اسناد زراعی، رؤسای ثبت اسناد و جهاد کشاورزی باید روستا به روستا برای پلاک گذاری، مستندسازی و صدور سند اقدام کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد تاکید کرد: در همین خصوص، باید صدور اسناد زراعی با دقت و بر اساس اطلاعات صحیح و سوابق کامل صورت گیرد.

اقبال کسب رتبه اول در صدور اسناد زراعی و پیشرفت کمیسیون رفع تداخلات را شایسته تقدیر دانست و ادامه داد: باید تا اتمام کاداستر زراعی، همکاری‌های ثبت اسناد، جهاد کشاورزی و امور اراضی تقویت شده و گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا دهه فجر کاداستر در تمام شهرستان زارچ، شهر دهشیر شهرستان تفت و روستای ابراهیم‌آباد شهرستان اشکذر به ۱۰۰ درصد رسیده و به اتمام برسد.

مدیرکل ثبت اسناد استان یزد افزود: در این مرحله علاوه بر اینکه نباید برای مردم توقع ایجاد کرده و به سراغ پرونده‌های دارای قولنامه‌های بدون پلاک برویم، بلکه باید سراغ پرونده‌هایی برویم که دارای پلاک مشخص و سابقه هستند.

اقبال گفت: در واقع رؤسای ثبت اسناد و امور اراضی باید در مرحله برای سنددار کردن و یا تعویض اسناد واگذاری‌ها و سپس مستثنیات و اسناد اصلاحات ارضی باشند.

وی از راهکارهای مهم در تسریع در اجرای کاداستر زراعی استان را پایلوت کردن یک روستا در هر شهرستان برای اجرای کامل کاداستر و تحویل عمومی اسناد صادره هر منطقه به مالکان با حضور مدیرکل استان و مدیران محلی به صورت هفتگی در مساجد عنوان کرد.

کد خبر 709458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.