آلودگی هوا مدارس کدام استان‌ها را به تعطیلی کشاند؟ + جزئیات

با توجه به تشدید آلودگی هوا و افزایش غلطت آلاینده‌های جوی، مدارس پنج منطقه کشور برای فردا سه‌شنبه، چهاردهم آذر، تعطیل و فعالیت آن‌ها غیرحضوری اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌هی جوی، یکی از معضلاتی است که در فصول سرد سال بروز می‌کند و چالش‌هایی به همراه دارد، این موضوع طی چند روز اخیر، مدارس، دانشگاه‌ها و حتی بعضی ادارات را به تعطیلی کشانده است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی کشور، طی دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام و پایدار حاکم است که در کلان‌شهرها و شهرهای صنعتی منجر به افزایش و تداوم آلاینده‌های جوی می‌شود، از همین رو، فعالیت مدارس و دانشگاه‌های بعضی استان‌ها تا پایان هفته غیرحضوری اعلام شد و در ادامه، جزئیات تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در بعضی از استان‌های کشور را از نظر می‌گذرانیم:

مدارس تهران تا پایان هفته غیرحضوری شد

با توجه به تشدید و استمرار آلودگی، پایداری هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، فعالیت آموزشی تمام مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در استان تهران به‌جز فیروزکوه، در دو نوبت صبح و عصر از فردا تا روز پنجشنبه، شانزدهم آذرماه، غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود.

مهدکودک‌ها و تمام مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی این استان نیز در دو نوبت صبح و عصر غیرحضوری خواهد بود و یک سوم کارکنان دستگاه‌های دولتی با اولویت کارمندان دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و خودایمنی و خانم‌های باردار با نظر دستگاه مربوطه در این بازه زمانی دورکار می‌شوند.

نحوه فعالیت مدارس و دانشگاه‌های استان اصفهان تا پایان هفته

طبق مصوبه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تمام مقاطع تحصیلی در نواحی شش گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، برخوار، مبارکه، زرین‌شهر و فولادشهر روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، مورخ چهاردهم و پانزدهم آذرماه به صورت غیرحضوری خواهد بود و در شهرهای کاشان و آران و بیدگل نیز تمام مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در روزهای یاد شده غیرحضوری است.

مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی در این مناطق همچنان تعطیل است، مادران شاغلی که دارای فرزند مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهدکودک هستند، مادران باردار و کارکنان دچار بیماری قلبی، تنفسی، ریوی و زمینه‌ای می‌توانند به صورت دورکاری فعالیت کنند.

جزئیات تعطیل مدارس البرز؛ سه‌شنبه ۱۴ آذر

بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار و آلودگی هوای البرز، فردا مدارس مقطع ابتدایی در دو شیفت صبح و عصر به استثنای طالقان به صورت غیرحضوری فعالیت خواهند کرد و تمام مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها در هر دو شیفت صبح و عصر تعطیل است.

تمام مقاطع مدارس استثنایی در هر دو شیفت صبح و عصر، غیرحضوری و فعالیت و ورزش در فضای باز ممنوع است.

مدارس ابتدایی اراک غیرحضوری شد

بر اساس اطلاعیه شماره سه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی، با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص پایداری آلودگی هوا، فردا مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌های شهر اراک تعطیل خواهند بود و کلاس‌های درس دانش‌آموزان مقطع ابتدایی این شهر در نوبت صبح و عصر به صورت غیرحضوری تشکیل می‌شود، همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز ملزم هستند با درخواست مرخصی مادران این گروه موافقت کنند.

سایر دانش‌آموزان مقطع متوسطه که دارای پرونده پزشکی درخصوص بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی و ریوی هستند، می‌توانند ضمن هماهنگی با مدرسه در کلاس درس حاضر نشوند.

فعالیت کارمندان دستگاه‌های اجرایی شهر اراک که دارای سابقه قبلی و تأیید شده بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی و ریوی هستند و تمام مادران باردار شاغل به صورت دورکاری اعلام می‌شود و این کارکنان با هماهنگی مدیر مربوطه، مجاز به حضور نداشتن در محل کار هستند.

آخرین خبرها از تعطیلی مدارس سمنان

با توجه به افزایش شاخص‌های آلودگی هوا و لزوم حفظ سلامت دانش‌آموزان، فردا سه‌شنبه چهاردهم آذر، مراکز پیش دبستانی و مدارس مقطع ابتدایی شهرستان سمنان تعطیل است و کلاس‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

هشدارها را جدی بگیرید

بر اساس مصوبات استان‌ها، فعالیت بعضی واحدهای صنعتی نیز ممنوع شده است، طرح زوج و فرد اجرا، از تردد موتورسیکلت‌ها، خودروهای دودزای فاقد معاینه فنی و وسایل نقلیه دودزا و دارای معاینه فنی جلوگیری می‌شود و افراد خاطی مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت.

همچنین به منظور تشدید نشدن شرایط، افراد باید از انجام هرگونه فعالیتی که منجر به آلودگی هوا شود از جمله خاکبرداری، انجام عملیات عمرانی و آتش زدن بقایای گیاهی خودداری، از ماسک استفاده و از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

کد خبر 709444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.