الاتحاد ۲- سپاهان۱؛ صعود یک شب به تاخیر افتاد

تیم فوتبال سپاهان با اینکه نتیجه را به تیم الاتحاد عربستان واگذار کرد، اما با توجه به نتایج دیگر گروه‌ها شانس بالایی برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته ششم گروه C لیگ قهرمانان آسیا، امشب _دوشنبه سیزدهم آذر_ از ساعت ۲۱:۳۰ تیم‌های الاتحاد عربستان و سپاهان ایران در ورزشگاه ملک عبدالعزیز مکه به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان نیمه نخست تیم میزبان با یک گل برنده به رختکن رفت.

در نیمه دوم تیم سپاهان توانست بازی را به تساوی بکشد، اما تیم میزبان یک بار دیگر دروازه نماینده ایران را باز کرد تا در نهایت با نتیجه دو بر یک برنده این بازی باشد.

هفته ششم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های الاتحاد عربستان و سپاهان ایران

ورزشگاه: ملک عبدالعزیز (مکه، عربستان سعودی)

تماشاگر: حدود ۱۰ هزار نفر

گل‌ها:

صالح الجمعان (دقیقه ۱۴) برای الاتحاد

رامین رضائیان (دقیقه ۴۸) برای سپاهان

ژوتا (دقیقه ۶۹) برای الاتحاد

اخطار:

لوئیز فلیپه (دقیقه ۱۹) از الاتحاد

عبدالرزاق حمدالله (دقیقه ۴۵) از الاتحاد

برایان دابو (دقیقه ۴+۴۵) از سپاهان

رضا اسدی (دقیقه ۶۸) از سپاهان

فیصل الغامدی (دقیقه ۶۸) از الاتحاد

پیام نیازمند (دقیقه ۸۸) از سپاهان

زکریا هوساوی (دقیقه ۳+۹۰) از الاتحاد

الاتحاد: عبدالله المعیوف، احمد حجازی (۷۶- عمر هوساوی)، لوئیز فیلیپه، مهند الشنقیطی (۷۲- عبدالرحمان العبود)، زکریا هوساوی، فیصل الغامدی، فابینیو، صالح الجمعان (۸۳- احمد بامسعود)، مروان الصحفی، ژوتا (۸۳- فرحان الشمرانی) و عبدالرزاق حمدالله (۸۳- هارونه کاما را)

سرمربی: مارسلو گایاردو

سپاهان: پیام نیازمند، محمد دانشگر، محمد قربانی، میلاد زکی‌پور (۷۲- رضا شکاری)، آریا یوسفی (۳+۹۰- سیاوش یزدانی)، محمد کریمی، برایان دابو، فرشاد احمدزاده (۳+۹۰- احسان پهلوان)، رضا اسدی (۷۲- کاوه رضایی)، رامین رضائیان و شهریار مغانلو (۷۷- عیسی آل کثیر)

سرمربی: ژوزه مورایس

داور: ما نینگ (چین)

شرح بازی:

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، سپاهان در حالی به مصاف الاتحاد می‌رفت که دقایقی قبل از بازی با توجه به نتایج دیگر گروه‌ها و شکست غیر منتظره شارجه امارات برابر الفیصلی اردن، صعودش تا ۹۰ درصد قطعی شده بود.

با این حال اما سپاهان بازی را خوب و هجومی آغاز کرد و بدون ترس از میزبان و مهره‌های خطرناکی که این تیم داشت برای زدن گل وارد زمین شد. اما در شرایطی که بازی در دست سپاهان بود روی یک ضربه ایستگاهی این الاتحاد بود که به گل رسید تا قبل از پایان یک ربع از بازی میزبان پیش بیفتد. پس از این گل سپاهان مانند دقایق قبلی مسابقه بازی را در دست داشت اما تا قبل از چند دقیقه پایانی بازی در نیمه نخست، در خلق موقعیت گل ناکام بود.

جدیدترین موقعیت‌های سپاهان در دقایق تلف شده نیمه نخست شکل گرفت جایی که رامین رضائیان و رضا اسدی موقعیت‌های ایده آلی را برای به ثمر رساندن گل تساوی از دست دادند.

بازی خوب سپاهان در آغاز نیمه دوم هم ادامه پیدا کرد تا اینکه این بار رامین رضائیان در موقعیتی مشابه نیمه نخست با ضربه سر دروازه معیوف را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

تساوی برای قطعی شدن صعود سپاهان کافی بود اما شاگردان مورایس به تساوی راضی نبودند و از روند بازی و نوع رفتار بازیکنان دو تیم مشخص بود تیمی که به دنبال زدن گل برتری است سپاهان است اما در حالی که بازی در دست سپاهان و مورایس می‌رفت تا با دو تعویض تهاجمی تیمش را برای زدن گل دوم تقویت کند باز هم این الاتحاد بود که روی تک موقعیت خود در نیمه دوم موفق شد گل دوم را به ثمر برساند و از مهمان خود پیش بیفتد.

در ۲۰ دقیقه پایانی سپاهان هرچه داشت برای زدن گل تساوی رو کرد اما بدشانسی سپاهان و دفاع خوب الاتحاد مانع از گلزنی سپاهانی‌ها شد تا در نهایت این الاتحاد باشد که با نتیجه دو بر یک پیروز این میدان می‌شود و با ۱۵ امتیاز به عنوان صدرنشین صعود می‌کند.

بدین ترتیب سپاهان با ۱۰ امتیاز تیم دوم این گروه شد و با توجه به تفاضل گل خوبی که دارد شانس بسیار بالایی دارد که به عنوان یکی از تیم‌های برتر دوم صعود کند. فردا شب پس از پایان بازی‌های باقیمانده هفته ششم مرحله گروهی غرب آسیا صعود سپاهان قطعی خواهد شد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۱۴- الاتحاد) - ضربه آزاد الجمعان از سمت چپ محوطه جریمه سپاهان مستقیماً وارد دروازه این تیم شد.

۱-۱ (دقیقه ۴۸- سپاهان) - ارسال محمد دانشگر از سمت چپ در تیر دور با ضربه سر چکشی رضائیان همراه شد تا دروازه الاتحاد در اوایل نیمه دوم باز شود.

۱-۲ (دقیقه ۶۹- الاتحاد) - حمدالله با پشت سر گذاشتن قربانی در میانه‌های زمین سپاهان با یک پاس در عمق ژوتا را در موقعیت تک به تک قرار داد تا او دروازه نیازمند را برای بار دوم باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۴۴- در حالی که عبدالرزاق حمدالله با شبیه سازی موفق شده بود از احمدزاده خطای پنالتی بگیرد، در VAR پنالتی لغو شد تا خطر دریافت گل دوم برای سپاهان رفع شود.

دقیقه ۲+۴۵- ارسال زیبای رضا اسدی به پشت مدافعان الاتحاد با ضربه سر خطرناک رضائیان همراه شد اما معیوف با عکس العملی خوب توپ را دفع کرد و توپ برگشتی نیز توسط مدافعان الاتحاد دور شد.

دقیقه ۴+۴۵- روی یک حمله بسیار خطرناک از سوی سپاهان، ارسال زمینی رضائیان از سمت راست در چند قدمی دروازه به اسدی رسید اما ضربه او در حالی که هیچ زاویه‌ای نداشت درست به همان جا زده شد که معیوف حضور داشت تا توپ را دفع کند.

دقیقه ۷۵- ضربه ایستگاهی سپاهان از سمت چپ را رامین رضائیان مستقیماً روانه دروازه الاتحاد کرد اما توپ با برخورد به تیر افقی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷+۹۰- ارسال دابو به محوطه جریمه الاتحاد توسط مدافعان الاتحاد برگشت داده شد اما توپ برگشتی با ضربه محکم کاوه رضایی همراه شد که معیوف با جایگیری خوب توپ را دور کرد.

اتفاق ویژه:

درخشش ادامه دار رامین رضائیان در ترکیب سپاهان و گلزنی مجدد او در لیگ قهرمانان آسیا اتفاق مثبت این دیدار برای سپاهان بود.

بهترین بازیکن:

ژوتا، وینگر چپ الاتحاد که خطای منجر به گل اول الاتحاد را گرفت و زننده گل دوم تیمش هم بود بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 709441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.