لرستان می‌تواند سهم موثری در صادرات محصولات کشاورزی داشته باشد

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در حاشیه سفر به لرستان گفت: لرستان می‌تواند سهم موثری در صادرات محصولات کشاورزی به‌ویژه صیفی‌جات به روسیه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، سعید جلیلی ظهر امروز _دوشنبه، سیزدهم آذر_ در بازدید از شهرک گلخانه خرم‌آباد اظهار کرد: لرستان می‌تواند سهم مؤثری در صادرات صیفی‌جات به روسیه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان دارای ظرفیت‌های ارزشمند و در برخی حوزه‌ها کم‌نظیری است که این ظرفیت‌ها ایجاب می‌کند این استان روز به روز سهم بیشتر و موثرتری در رشد شاخص‌های کشور داشته باشد، افزود: مجموعه قطعه‌ای ۵۵ گلخانه دیناروند نمونه‌ای از ظرفیت‌های لرستان در بخش کشاورزی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر ظرفیت‌های خوب در لرستان فرصت‌های مطلوبی نیز در عرصه اقتصاد منطقه داریم که با توجه به اتفاقات اخیر و نوع ارتباط با کشورهای اروپایی یکی از رقبای ایران در عرصه واردات به روسیه کنار گذاشته شده است.

جلیلی گفت: لرستان با بهره‌مندی از این فرصت‌های پیش آمده می‌تواند سهم مؤثری در صادرات صیفی‌جات به روسیه و سایر کشورها داشته باشد و افزایش اشتغال ارزآوری و ارتقای سطح درآمد استان و مردم منطقه را فراهم کند.

وی افزود: اقدامات مؤثری در لرستان انجام شده، اما کافی نیست و نباید به حداقل‌ها اکتفا کرد، چرا که لرستان از ظرفیت‌های ارزشمندی برخوردار است و می‌تواند زمینه‌ساز فرصت‌های اقتصادی بین‌المللی باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: دولت دستگاه‌های مربوطه و بانک‌ها نیز باید کمک کنند تا لرستان به نقطه و هدف برنامه‌ریزی شده برسد.

کد خبر 709434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.