جمع آوری بیش از ۹۰ تن گونه مهاجم ماهی کاراس در تالاب نئور اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: طی دو سال اخیر و با تلاش همکاران حفاظت محیط زیست استان، بیش از ۹۰ تن، گونه مهاجم کاراس از تالاب حفاظت شده نئور جمع آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن قاسم پور عصر امروز _دوشنبه سیزدهم آذر_ در بازدید فرماندار اردبیل از تالاب حفاظت شده نئور ضمن ارائه گزارش از وضعیت تالاب اظهار داشت: در دو سال اخیر حدود ۱۲۰ هزار متر تور برای صید ماهی کاراس در این تالاب استفاده شده است و بیش از ۹۰ تن از این گونه‌ی مهاجم صید و معدوم شده است.

وضعیت مناسبی در تالاب نئور حاکم است

قاسم پور افزود: خوشبختانه با انجام عملیات پاکسازی و مبارزه فیزیکی و بیولوژیکی با گونه‌های مهاجم جانوری کاراس و گیاهی مریوفیلوم در تالاب نئور که از ۲ سال گذشته به صورت جدی و مستمر شروع شده است، این تالاب در وضعیت مناسبی قرار دارد.

سید محمد اعتماد اعجازی فرماندار اردبیل، نیز ضمن تقدیر از فعالیت نیروهای از حفاظت محیط زیست استان و شهرستان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در این منطقه، برنامه‌های مبتنی بر گردشگری مسئولانه در این منطقه اجرا شود.

فرماندار اردبیل با تاکید بر همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط در مدیریت زیست بومی تالاب نئور گفت: موارد تأثیرگذار در حفظ تالاب نئور از جمله مدیریت پروانه چرا و یا کاشت گونه‌های درختی سازگار با منطقه مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 709421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.