تصویب اعتبار ۴ میلیارد تومانی برای ساماندهی تکیه معاون الملک

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تصویب اعتبار چهار میلیارد تومانی برای ساماندهی تکیه معاون الملک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، داریوش فرمانی امروز دوشنبه سیزدهم آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده برای احیا و ساماندهی بافت‌های تاریخی در استان کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های میراث فرهنگی حفظ و نگهداری بناه‌های تاریخی است بر حسب بررسی‌های انجام شده سالانه اعتباراتی برای این باز سازی‌های انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در امر بازسازی و احیای بافت‌های تاریخی، افزود: اعتباراتی که برای بازسازی از سوی دولت اختصاص می‌یابد اعتبارات مختصری است که برای امر احیا کافی نیست و بر همین اساس باید از ظرفیت بخش خصوصی باید استفاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با تاکید بر عدم کافی بودن اعتبارات دولتی برای بازسازی تعداد آثار نیازمند به بازسازی، تصریح کرد: یکی از راهکارها استفاده از بخش خصوصی بوده که در حال حاضر با استفاده از این ظرفیت ۱۰ بنابی مرمت شده با سرمایه گذاری این بخش به اماکن اقامتی و پذیرایی تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: در بافت تاریخی کرمانشاه به دنبال سامان‌دهی و مرمت بخشی به عنوان بخش گردشگری تاریخی بوده که شهرداری‌، سازمان راه و شهرسازی، استانداری و فرمانداری‌ها در کنار میراث‌فرهنگی برای سامان‌دهی و احیای بافت تاریخی شهر کرمانشاه کمک رسانی داشته باشند.

فرمانی خاطر نشان کرد: هم اکنون ۱۰۰ بنای تاریخی ثبت شده در کرمانشاه وجود دارد که علاوه بر این تعداد ۱۰۰ بنای دیگر در این شهر شناسایی شده که برای ثبت آنها باید اقدام لازم و جدی انجام گیرد.

وی در ادامه به وضعیت تکیه معاون الملک اشاره و بیان کرد: با توجه به رطوبتی که به این بنا وارد شده و در حال آسیب رسانی است این بنا در سال گذشته اعتبار ۱۵۰ میلیون تومانی برای ترمیم دریافت کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه عنوان کرد: بر اساس اهمیت نگهداری از تکیه معاون الملک و ادامه داشتن مشکلات این بنای تاریخی و نم زدگی دیواره‌های آن در حال حاضر حدود چهار میلیارد تومان اعتبار برای سامان‌دهی آب‌های زیر زمینی تکیه معاون الملک در وزارتخانه مصوب شده است.

وی ادامه داد: در صورت تخصیص اعتبار لحاظ شده برای ترمیم و ساماندهی تکیه معاون الملک عملیات اجرایی آن بر اساس مطالعات انجام شده از امسال آغاز خواهد شد.

فرمانی در پایان با تاکید بر الزامات احیا و زنده سازی بناهای تاریخی، یاد آور شد: با توجه به اینکه بیشتر این بناها مالک خصوصی دارند اعتبارات خوبی از سوی وزارتخانه برای مرمت این بناها تخصیص داده می‌شود که مالکین می‌توانند از اعتبارات بلا عوض برای مرمت استفاده کنند.

کد خبر 709418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.