دستگیری کلاهبردار ۳۰۰ میلیاردی در گیلان

فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری فردی که با وعده دروغین سرمایه‌گذاری،۳۰۰ میلیارد ریال در شهرستان‌ آستانه‌اشرفیه از ۱۴ نفر کلاهبرداری کرده‌ بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عزیزالله ملکی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه انتظامی برای ارتقا امنیت و پیشگیری از وقوع جرایم در سطح جامعه اظهار کرد: مردم می‌توانند با توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس و دقت در انجام معاملات از سودجویی کلاهبرداران جلوگیری کنند.

وی افزود: در پی شکایت ۱۴ نفر در شهرستان آستانه‌اشرفیه مبنی بر اینکه فردی با وعده دروغین سرمایه‌گذاری و مشارکت در فروش و صادرات محصولات کشاورزی و پرداخت سود ماهیانه بالا و مانورهای متقلبانه نظر آنها را جلب و با دریافت مبالغی از این افراد کلاهبرداری کرده است، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه پس از دریافت اظهارات شکات، بررسی پرونده‌ها و تحقیقات فنی صحت موضوع محرز شد، خاطرنشان کرد: با اقدامات پلیسی، محل اختفا متهم در شهرستان خمام شناسایی و با هماهنگی قضائی این فرد دستگیر شد.

ملکی با بیان اینکه متهم در مواجهه با دلایل، مستندات و مدارک پلیس به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری به مبلغ تقریبی ۳۰۰ میلیارد ریال از مال باختگان اعتراف کرد، گفت: کلاهبردار ۴۰ ساله با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه افراد سودجو و کلاهبردار از هر شیوه‌ای برای رسیدن به مقاصد شوم خود و فریب افراد استفاده می‌کنند، تصریح کرد: مردم باید در مواجهه با چنین افرادی دقت و هوشیاری لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر 709384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.