«طوفان‌الاقصی» به فراموشی‌سپردن فلسطینیان در دنیا را خنثی کرد

فرمانده کل ارتش گفت: عملیات طوفان‌الاقصی، توطئه شیطانی به فراموشی‌سپردن فلسطینیان را به کلی در دنیا خنثی کرد و یک اقتدار همراه با مظلومیت را به بهترین شکل ممکن به جهانیان نشان داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در آئین تجلیل از منتخبین قرآنی ارتش که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، حضور در بین فعالان و افتخار آفرینان خانواده‌های قرآنی ارتش را روحیه بخش و مایه افتخار دانست و اظهار کرد: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی افتخارات زیادی در حوزه قرآنی نصیب ارتش جمهوری اسلامی ایران شد و ارتش در عرصه‌های جهاد علمی، رزمی و قرآنی بسیار خوش درخشیده است.

وی افزود: ارتش با نگاه بلند امامین انقلاب به این رکن مهم اقتدارآفرین نظام اسلامی با تمسک به قرآن و پیروی از سیره اهل بیت (ع) احیا شد و دستاوردهای پرشماری بعد از پیروزی انقلاب در عرصه‌هایی از جمله رزمی، اطلاعاتی، امنیتی، معرفتی، خودکفایی، آموزشی و مردم‌یاری داشته است.

امیر سرلشکر موسوی یکی از دستاوردهای ارزشمند مهم ارتش را گسترش و تعمیق معارف قرآنی برشمرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش ضمن حضور تعیین کننده در نجات شهرها، آزادسازی محورها از دست ضدانقلاب، گروهک‌ها و تجزیه طلب‌ها، اولین سازمان فعال در حوزه قرآنی نیروهای مسلح بود که فعالیت‌هایی از جمله برپایی مسابقات قرآنی داشته و در این مسیر الهی رشد کرد و موفقیت‌های پرشماری را کسب کرد و در بسیاری از صحنه‌ها افتخارآفرین و پیشگام شد و امروز نیز اراده حرکت جدی‌تر در پرتو انوار قرآنی و سیره معصومین (ع) را در برنامه‌های خود دارد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ انس با قرآن یک وظیفه اسلامی، انقلابی و سازمانی برای همه ما است، ادامه داد: تعمیق این مفاهیم محکم‌ترین پشتوانه برای پیشرفت، تقویت بنیه روحی، تاب‌آوری بیشتر در برابر مشکلات و موانع و در نهایت ارتقای اقتدار ارتش و ایران عزیز است.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه قرآن دروازه علم آموزی، رساترین و صادق‌ترین موعظه برای رسیدن به سعادت بشر است، تاکید کرد: قرآن حتماً باید در زندگی شخصی و اداری ما جایگاه خاص خود را بیش از پیش بیاید تا مطابق معیارهای قرآنی تربیت شویم و در همه لحظات زندگی به قرآن کریم متمسک شویم.

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایشات مولای متقیان علی (ع)، انسان‌های با تقوا درمان درد و آرامش خود را از قرآن می‌گیرند، افزود: قرآن و عترت یک حقیقت در دو جلوه هستند؛ هر جا سخن از قرآن، فهم و عمل به قرآن است حتماً باید روایات و سیره نبوی را مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار دهیم.

امیر سرلشکر موسوی تصریح کرد: در ارتش جمهوری اسلامی ایران با اراده و همت سازمان عقیدتی سیاسی، ثقل اکبر و اصغر یعنی قرآن و عترت در ترسیم و تدوین الگوی تربیت نیروی انسانی و اهداف عالی و چشم انداز ارتش در رأس تفکر سازمانی قرار گرفته است.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: با تلاش سازمان عقیدتی سیاسی و حمایت و اراده فرماندهان مؤمن و مکتبی، از سطح ستاد تا فرماندهان قرآنی نیروها، مناطق، پایگاه‌ها، قرارگاه‌ها، تیپ‌ها و سرپنجه‌ها این توجه و اهتمام به قرآن کاملاً دیده شده و با طرح‌های جامع مصباح و تعامل دو سویه در هم‌افزایی برنامه‌ها و اقدامات معنویت‌افزا و توجه به قرآن، ترویج معارف و نهج‌البلاغه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ما به وضعیت افتخارآمیز امروزمان اکتفا نمی‌کنیم و به دنبال راه‌های گسترش و تعمیق هر چه بیشتر قرآن و روایات اهل بیت (ع) در ارتش هستیم، گفت: قله‌های بسیاری وجود دارد که باید به آنها صعود کنیم و در تراز ملت بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار بگیریم.

امیر سرلشکر موسوی تاکید کرد: آئین امروز برای تقدیر از فعالان و قهرمانان قرآنی خانواده‌های کارکنان و خواهران شاغل در مسابقات نیروهای مسلح و یادآوری موفقیت‌های پی‌در پی حافظان، قاریان و مروجان معارف قرآنی ارتش در سطح کشور و نیروهای مسلح و در واقع گرامیداشت جهش قرآنی ارتش در سال‌های اخیر برپاشده است.

وی گفت: کسب رتبه اول قرآن خانواده‌ها در نیروهای مسلح طی ۴ سال پیاپی و علاوه برمقام اولی، رشد بسیار چشمگیر خانواده‌ها در مسابقات نیروهای مسلح و البته مقام‌های شایان تحسین کارکنان پایور و وظیفه در مسابقات بین‌المللی، کشوری و ارتش‌های جهان و ۳۷ هزار حافظ از نوحافظان تا حفظ کل و تربیت ده‌ها هزار و فعال قرآن و حدیث شایان تحسین و تقدیر است.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه ما به عنوان یک سرباز وظیفه داریم تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها، اتخاذ راهبردها و راهکارها را سرلوحه کارمان قرار دهیم، معظم له درحوزه فراگیری و عمل به قرآن رهنمودهای متعددو راهگشایی از جمله «تعمق و اندیشه در قرآن»، «تلاش در انتقال بهتر مفاهیم قرآنی»، «الگو بودن برای فرزندان در توجه به قرآن و قرآنی شدن فرزندان»، «قدردانست محفوظات قرآنی برای فعالان و حافظان قرآن»، «قدر قرآن و برکاتش را برای خود و این کشور دانستن»، «تلاوت مستمر قرآن که زمینه ساز رحمت الهی است»، «تلاوت با تدبر و تلاوت همراه با ترجمه»، «حفظ قرآن و فهم تدبر در قرآن و یافتن نکات آن برای زندگی، محیط زندگی، شخصی و اداری» دارند.

وی با تاکید بر اینکه ایمان و اعتقاد راسخ داریم که نفوذ قرآن و عترت در قلب و جان ما، ارتش را در مقابل توطئه‌ها و جنگ نرم دشمنان مستحکم‌تر و موفق‌تر خواهد کرد، گفت: لازم است بنده و فرماندهان قرآنی ارتش، بیش از پیش برای تقویت توان رزم که در ارتقای معنویت ملهم از قرآن و عترت نمایان می‌شود، سازمان عقیدتی سیاسی را برای تحقق اراده فرمانده معظم کل قوا در تجلی هرچه بهتر و عمیق‌تر آیات و دستورات قرآن و سیری نبوی در ارتش انقلابی، یاری کنیم.

امیر سرلشکر موسوی همچنین در بخش از سخنان خود با بیان اینکه عملیات طوفان‌الاقصی پوشالی بودن خانه‌ی عنکبوت و چهره‌ی شیطانی آمریکایی‌ها را بر جهانیان بر ملأ کرد، گفت: عملیات طوفان الاقصی و ایستادگی مردم غزه در مقابل ظلم و جنایات بی سابقه رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی و ارباب رسوا و بی آبروی آن‌ها، نقاب دروغین مدعیان دفاع از حقوق بشر را برداشت و آنان را که سال‌ها با دستگاه‌های تبلیغاتی گسترده و مافیای رسانه‌ای خودشان سعی می‌کردند چهره حقوق بشری خود را بزک کنند، ناکام گذاشت.

فرمانده کل ارتش با اشاره به تحولات غزه و درود به ملت مقاوم و مظلوم فلسطین اظهار کرد: غزه شهر مقاومت و نماد ایستادگی و مظلومیت مقتدر است. وی ادامه داد: عملیات طوفان الاقصی به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی شکست ترمیم ناپذیری است؛ چرا که رزمندگان قهرمان فلسطینی پس از قریب به ۷۵ سال عملیات آفندی انجام دادند.

امیر سرلشکر موسوی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷۰۰ زن و کودک بی گناه توسط رژیم منحوس و نجس صهیونیستی به شهادت رسیدند؛ آمریکایی‌ها نیز از ابتدای تحولات غزه کارگردانی و مدیریت این نسل‌کشی را به قیمت از دست رفتن جان انسان‌های بی‌گناه به عهده داشته و در صحنه این جنایات حضور فعال دارند.

وی افزود: همه کسانی که بویی از انسانیت برده‌اند این وحشی‌گری را محکوم می‌کنند اما زوج آمریکا و رژیم کودک‌کش صهیونیستی از این جنایات حمایت و به سنگین‌کردن پرونده سیاه خود ادامه می‌دهند.

امیر سرلشکر موسوی با تاکید بر اینکه نبرد غزه به هر صورتی که پایان یابد، پیروزی فلسطینی‌ها ثبت شده است و تغییری نخواهد کرد، افزود: عملیات طوفان الاقصی توطئه شیطانی و پر هزینه به فراموشی سپردن فلسطینیان را به کلی در دنیا خنثی کرد و یک اقتدار همراه با مظلومیت را به بهترین شکل ممکن به جهانیان نشان داد که مظلوم مقتدر و توانمند به چه معناست.

فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی رو به زوال و نابودی است، گفت: مستکبران و حامیان صهیونیست‌ها باید به این حرف حق گردن نهند و سرزمین‌های اشغالی را به صاحبان اصلی آن بازگردانند؛ البته در این مسیر محاکمه جنایتکاران حداقل تاوانی است که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌های جنایتکار باید بپردازند.

کد خبر 709382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.