رشد ۳ برابری واحدهای فناوری در کهگیلویه و بویراحمد/ فعالیت ۱۵۰ واحد فناور در استان

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد از رشد سه برابری واحدهای فناور در استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۱۵۰ واحد در حوزه فناوری در سطح استان فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد محسن فرزین روز _دوشنبه، سیزدهم آذر_ در آئین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناور محور در شهر یاسوج اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ شاخص‌های اقتصادی، صنعتی، اشتغال و درآمدزایی وضعیت نامطلوبی در کشور دارد، لذا توسعه زیرساخت‌ها و گسترش فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه مبتنی بر نیازها و ظرفیت‌های بومی می‌تواند نقش مؤثری در توسعه استان ایفا کند.

وی افزود: با توجه به مسأله بیکاری و کمبود شغل برای دانش آموختگان استان کهگیلویه و بویراحمد و عدم ارتباط مؤثر بین دانشگاه‌ها و صنعت، توسعه کسب و کارهای دانش بنیان می‌تواند راهگشا باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه فعالیت‌های تحقیق و توسعه مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان، می‌تواند توسعه دهنده صنایع مختلف در استان باشد.

وی با بیان این مطلب که نبود امکانات باعث مهاجرت نخبگان فناور و نوآور به استان‌های دیگر و خارج از کشور می‌شود، تصریح کرد: تقویت و توسعه زیرساخت‌ها و امکانات فناورانه در استان برای نگهداشت سرمایه‌های انسانی کارآمد ضروری است.

فرزین خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری، نقش کلیدی در توسعه زیرساخت‌ها ایفا می‌کند و اهمیت فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان و گسترش فرهنگ فناوری و نوآوری بیش از گذشته نمود پیدا می‌کند.

وی افزود: در استان ما، سطح شناخت و آگاهی جامعه و مسئولین از اهمیت فناوری و اقتصاد دانش بنیان و نقش پارک علم و فناوری مناسب نیست.

رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالیت‌هایی نظیر نمایشگاه هفته پژوهش، رویدادهای ترویجی و آموزشی و برنامه‌های رسانه‌ای را در گسترش فرهنگ فناوری در استان مؤثر دانست.

وی ضمن تشریح کارنامه پارک علم و فناوری در هجده ماه گذشته، اظهار کرد: با هدف توسعه زیرساخت‌ها، پنج مرکز تخصصی ایجاد و طرح یک مجموعه جامع و مراکز خلاقیت تدوین شده‌است.

فرزین تصریح کرد: مرکز نوآوری و کارآفرینی آزادگان یاسوج، مجتمع فناوری سلامت، مجتمع آفتابگردان مرکز رشد گچساران، مرکز رشد دهدشت، مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی، طرح مجموعه جامع علم و فناوری سرآبتاوه و سه طرح مراکز خلاقیت در استان از جمله طرح‌های اجرایی در این دوره بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری بیش از ۱۲۰ رویداد آموزشی و ترویجی و چندین نمایشگاه و همچنین برگزاری بیش از دوهزار نفرساعت برنامه آموزشی و ترویجی و مشاوره‌های تخصصی حاصل تلاش همکاران ما در پارک علم و فناوری استان بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین از رشد تعداد واحدهای فناور خبر داد و افزود: تعداد واحدهای فناور در مقایسه با ادوار مشابه سنوات گذشته سه برابر افزایش یافت و هم اینک ۱۵۰ واحد فعالیت دارند.

وی به تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان نیز اشاره کرد و گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان بیش از دو برابر افزایش یافته و به عدد ۱۹ رسید.

فرزین خاطر نشان کرد: تعداد ۱۲ کارگزار خدمات تخصصی در زمینه‌های مختلف و یک شتاب دهنده جذب و استقرار یافته است.

وی تصریح کرد: نمایشگاه هفته پژوهش سال قبل با ۶۰ غرفه و پنج هزار بازدیدکننده و نمایشگاه ایران قوی در تهران که به عنوان غرفه برتر انتخاب شدیم از شاخص‌ترین نمایشگاه‌های برگزار شده بود.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد اینک برای تأمین زیرساخت‌ها، تجهیز، تأمین امکانات و منابع مالی برای فعالیت شرکت‌ها نیاز به حمایت و همراهی جدی نهادها و جامعه دارد تا بتواند در توسعه اقتصادی، صنعتی، علمی و اجتماعی استان نقش حیاتی ایفا کند.

در ادامه این آئین مرادعلی پیوند معاون توسعه منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به سرعت تحولات در حوزه علم و فناوری، اظهار کرد: برای عقب نماندن از کاروان علم در دنیا بایستی کار جهادی کرد.

وی وجود نمایشگاه‌های پژوهش و فناوری را دلیل محکمی بر تلاش و مجاهدت علمی جوانان و نخبگان دانست، افزود: بینش و روش روشن رهبر معظم انقلاب در حمایت از تولید دانش بنیان چراغ راه همه دانشگاهیان و پژوهشگران خواهد بود.

کد خبر 709377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.