چالش رها سازی فاضلاب در منطقه ۶ شهرداری قم

مدیر منطقه ۶ شهرداری قم،نبود شبکه فاضلاب را یکی از چالش‌های مهم منطقه اعلام کرد و گفت: این منطقه کمترین شبکه فاضلاب شهری را داشته و مردم پساب خانه خود را در جدول خیابان‌ها رها کرده و موجب آلودگی و بوی نامطبوع منطقه می‌شود.

احمد ترکمن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به مشکلات منطقه شش شهرداری قم اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که سال‌ها است کیفیت زندگی و محیط زیست شهری را تحت تأثیر قرار داده رها سازی فاضلاب منازل در برخی محلات شهر است.

وی تخریب زیرساخت‌های شهری و معابر را نتیجه رهاسازی فاضلاب در معابر عنوان و بیان کرد: بهسازی و تعویض جداول معابر هزینه سنگینی به منطقه تحمیل کرده و بیش از ۷۰ درصد معابر منطقه در تمام طول سال خشک نبوده و مواد شوینده جداول را تخریب می‌کند.

مدیر منطقه شش شهرداری قم ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تقریباً ۲۱ درصد از بودجه عمرانی به بهسازی نهرها و جمع‌آوری پساب اختصاص داده‌شده و هرروز کانال‌ها و نهرها باید نظافت شود درصورتی‌که کارکرد این نهرها برای روزهای بارندگی و جمع‌آوری آب‌های سطحی است.

وی تفکیک غیراصولی و نبود شبکه فاضلاب را مطرح کرد و گفت: ابعاد خانه‌ها کوچک است و زمین‌ها غیراصولی تفکیک‌شده و چاه جذبی برای تمام پلاک‌ها اجرانشده است و این موجب شده فاضلاب خانه‌ها در معابر رهاسازی شود.

ترکمن تأکید کرد: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در مساجد و مدارس نیز نتوانسته این مشکل ما را حل کند زیرا زیرساختی برای آن وجود ندارد تا مشکل برطرف شود و حدود ۷ هزار پلاک هنوز انشعاب فاضلاب ندارد.

وی از حمایت شهرداری از ایجاد شبکه فاضلاب خبر داد و تصریح کرد: باوجود اعلام شهرداری در عدم دریافت هزینه حفاری برای ایجاد شبکه فاضلاب مردم استقبال نکرده و حدود ۹۸ کیلومتر در این منطقه بدون زیرساخت شبکه فاضلاب است.

مدیر منطقه شش شهرداری قم یادآور شد: باوجود مصوبه آخرین سفر ریاست جمهوری به شهر قم مبنی بر توسعه شبکه فاضلاب در منطقه شش هنوز کاری انجام‌نشده و همین موضوع در اجرای زیرسازی معابر نیز برای شهرداری چالش‌هایی را ایجاد کرده است.

کد خبر 709374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.