تقویت امنیت سن‌دیگو با هوشمندسازی خیابان‌ها

سن‌دیگو با هدف تقویت امنیت و ایمنی ساکنان در سراسر جوامع خود دو برنامه خیابان هوشمند جدید را به تصویب رساند که شامل «چراغ‌های خیابانی هوشمند و سیستم تشخیص خودکار پلاک» و «توسعه پیاده‌روهای امن در شهرها» می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شورای شهر سن‌دیگو در راستای ایمن کردن جوامع سراسر شهر برای شهروندان دو طرح «چراغ‌های خیابانی هوشمند و سیستم تشخیص خودکار پلاک» و «توسعه پیاده‌روهای امن در شهر» را به تصویب رساند. اولین طرح با فعال‌سازی ۵۰۰ دوربین هوشمند در چراغ‌های خیابانی و استقرار فناوری تشخیص خودکار پلاک در ادغام با آن به افزایش امنیت کمک می‌کند و دومی با تعمیر پیاده‌روهای آسیب‌دیده و خطرناک ایمنی را برای صاحبان املاک و شهروندان به ارمغان می‌آورد. شهردار سن‌دیگو تأکید کرد که وظیفه شماره یک دولت هر شهر اطمینان از امنیت ساکنان در جوامع خود است. به همین دلیل شورا با برنامه‌های چراغ‌های خیابانی هوشمند و پیاده‌روهای ایمن موافقت کرده است.

تقویت امنیت سن‌دیگو با هوشمندسازی خیابان‌ها

هوشمندسازی خیابان‌ها در سن‌دیگو

چراغ‌های خیابانی هوشمند و فناوری‌های تشخیص خودکار پلاک به‌منظور رفع جنایات خشونت‌آمیز و تحویل مجرمان به سیستم عدالت استفاده خواهد شد. به گفته شورای شهر ترکیب این دو فناوری به اداره پلیس سن‌دیگو امکان جمع‌آوری داده‌های ویدئویی را با هزینه کمتری نسبت به زمانی می‌دهد که هر یک به‌صورت مجزا عمل کنند. سیستم تا ژانویه پیش رو اجرایی خواهد شد.

برنامه پیاده‌روهای ایمن نیز روی تعمیر پیاده‌روهای ناهموار و آسیب‌دیده سرمایه‌گذاری و در عین حال امکان انجام تعمیرات مورد نیاز را برای مردم در جلوی املاک خصوصی خود آسان می‌کند. به این ترتیب شهرداری از دریافت هزینه‌های بالای صدور مجوز برای بازسازی محوطه‌های شخصی چشم‌پوشی کرده است. این امر ضمن تسریع روند تعمیرات مورد نیاز در پیاده‌رو به صرفه‌جویی ۲۱۰۰ دلار در هر پروژه برای صاحبان املاک همراه است.

شورای شهر همچنین اظهار کرد که بسیاری از صاحبان املاک نمی‌دانند قوانین ایالتی آن‌ها را مسئول نگهداری از پیاده‌روهای مقابل املاک شخصی خود می‌کند و این فقدان آگاهی باعث ایجاد خطرات ایمنی بالقوه برای عابران می‌شود و برای صاحبان املاک و مسئولیت قانونی دارد. بنابراین شورا ضمن کاهش تشریفات اداری و چشم‌پوشی از هزینه‌های مجوز برای کمک به ساکنان و مشاغل در انجام این مسئولیت، با اطلاع‌رسانی در این زمینه نیز خواهد پرداخت.

تقویت امنیت سن‌دیگو با هوشمندسازی خیابان‌ها

کد خبر 709357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.