جولان سرما و آلودگی در اصفهان / دمای ۱۷ شهر زیر صفر درجه ثبت شد

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به هشدار نارنجی در سطح استان، گفت: کمینه دمای ۱۷ شهرستان اصفهان با دمای پایین‌تر از صفر درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر تداوم پایداری جو تا اواخر وقت چهارشنبه بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان صاف، گاهی کمی ابری و به ندرت وزش باد ملایم پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: در مناطق مرکزی، صنعتی و کلان‌شهر اصفهان آسمان غبارآلود، کاهش دید و کیفیت هوا و انباشت آلاینده‌های جوی مورد انتظار است، از این‌رو وزش باد در نواحی غربی طی روز پنجشنبه، نسبتاً شدید تا شدید خواهد بود.

وی درباره هشدار هواشناسی با ورود سامانه تداوم شرایط پایداری از اوایل فردا تا روز پنجشنبه شانزدهم آذر با افزایش غلظت آلاینده‌ها در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با کاهش کیفیت هوا، سکون نسبی هوا، انباشت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی همراه است.

امینی گفت: افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توأم با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی در صورت عدم رعایت و کنترل منابع آلاینده احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پر تردد و صنعتی از مخاطرات سامانه مذکور است.

وی اظهار کرد: مدیریت جهت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، تاکید بر ممنوعیت تردد گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان درباره آغاز سامانه شرایط پایداری از روز جمعه دهم و تداوم آن تا وقت سه‌شنبه چهاردهم آذر در استان، افزود: غبارآلودگی، کاهش دید و کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها به ویژه در نیمه اول روز در کلانشهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی با کاهش شعاع دید و بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم و انباشت آلاینده‌های جوی مورد انتظار است.

وی تصریح کرد: ممنوعیت تردد غیر ضروری در سطح شهرها به ویژه افراد آسیب‌پذیر، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت تردد خودروها در شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی توصیه می‌شود.

امینی با اشاره به کمینه دمای ۱۷ شهرستان اصفهان با دمای پایین‌تر از صفر درجه سانتی‌گراد، گفت: کمینه دمای هوای مناطق بوئین میاندشت با منفی هشت درجه، شاهین‌شهر و میمه، فرودگاه اصفهان با منفی پنج درجه، چادگان، شهرضا و ورزنه منفی چهار، فریدن، لنجان، منفی سه، دهق، فریدون‌شهر، کبوترآباد، مبارکه با منفی دو، اصفهان، خمینی‌شهر، دهاقان، گلپایگان و مورچه خورت منفی یک درجه سانتی‌گراد زیرصفر به ترتیب سردترین مناطق اصفهان ثبت شدند.

وی با بیان اینکه دمای هوای طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۰ درجه و کمینه آن بامداد فردا به منفی یک درجه می‌رسد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای منفی هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 709352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.