حرکت نکردن بین خطوط از عوامل اصلی ایجاد ترافیک است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان حرکت نکردن بین خطوط را از عوامل اصلی ایجاد اخلال در نظم عبور و مرور و بروز گره‌های کور ترافیکی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ علی اصغر زارع اظهار کرد: از جمله عوامل اصلی ایجاد اخلال در نظم عبور و مرور و بروز گره‌های کور ترافیکی در راه‌های شهری، حرکت نکردن بین خطوط خودروها است.

وی افزود: برخی رانندگان به دلایلی مانند ترافیک سنگین و عجله کردن، به طور مداوم از مسیر خود منحرف می‌شوند و علاوه بر اینکه برای دیگر رانندگان ایجاد مزاحمت می‌کنند، در تشدید ترافیک و برهم زدن نظم عمومی نیز اثرگذار هستند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان ادامه داد: طبق قانون، رانندگان همیشه باید بین خطوط سفید حرکت کنند و حتی اگر مسیر پیش روی آنها دارای ترافیک سنگین و سمت دیگر عاری از خودرو باشد، نباید از خطوط خود خارج شوند.

وی رانندگی نکردن بین خطوط را نقص حقوق شهروندی و زمینه‌ساز بروز حوادث ترافیکی اعلام کرد و گفت: رانندگان در صورت نیاز و ضرورت به تغییر خط، با به کار بردن چراغ راهنما، دیگران را از تصمیم خود مطلع کنند و با احتیاط وارد خط دیگر شوند.

کد خبر 709345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.