کلاهبرداری از دانشجویان با فروش مقاله در شبکه‌های اجتماعی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی فروش مقاله آماده در یکی از شبکه‌های اجتماعی از دانشجویان کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر اینکه در یکی از شبکه‌های اجتماعی از وی کلاهبرداری شده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شا کی پس از مشاهده آگهی فروش انواع مقاله آماده در یکی از شبکه‌های اجتماعی با شخص آگهی دهنده تماس برقرار و درخواست خرید می‌کند و فروشنده نیز از او می‌خواهد تا مبلغی را به حسابش واریز کند، اما پس از دریافت مبلغ دیگر پاسخ‌های خود نبوده است و آگهی را نیز حذف می‌کند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در این پرونده ۱۰ شاکی دیگر نیز مورد شناسایی قرار گرفتند، گفت: با انجام اقدامات فنی و تخصصی و جست‌وجوهای هوشمندانه در فضای سایبری، سرانجام این فرد شیاد شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر و به مرجع قضائی تحویل شد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از صفحات و تبلیغاتی که در شبکه‌های اجتماعی هستند، تقلبی است و مجرمان با ارائه شماره حساب اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، لذا شهروندان در این خصوص هوشیار باشند و هیچ‌گونه وجهی به این حساب‌ها اواریز نکنند، همچنین شهروندان باید پس از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

سرهنگ مرتضوی عنوان داشت: افراد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی ، جهت جلوگیری و مقابله با آن، می‌توانند گزارشات خود را در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا با تماس از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

کد خبر 709340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.