انهدام باند سرقت ۵۰ میلیاردی از زنان کهنسال

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از دستگیری اعضای باند چهار نفره‌ای که با ترفندی خاص طلاجات زنان کهنسال را سرقت می‌کردند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ کاظم صادق‌زاد اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت طلا از زنان کهنسال در شهرستان شهرضا و شکایت مال باختگان، پرونده‌ای در پلیس آگاهی فرماندهی این شهرستان تشکیل شد و تیمی متشکل از کارآگاهان خبره با دقت به این موضوع رسیدگی کردند.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از مال باختگان مشخص شد سارقان با مراجعه به منازل زنان کهنسال خود را افراد خیر معرفی و پس از جمع‌آوری کمک‌ها از آنها می‌خواستند دستبند، النگو و انگشتر خود را در آوردند تا از آنها عکس تهیه کنند و پس از عکس‌برداری بدون اینکه این زنان متوجه شوند با ترفندی خاص طلا را برداشته و با تشکر از صاحب خانه محل را ترک می‌کردند و در این هنگام زنان فریب خورده متوجه سرقت طلاجات خود می‌شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: کارآگاهان پس از بررسی محل‌های وقوع سرقت و شنیدن اظهارات مال باختگان، با انجام اقدامات خاص علمی و تخصصی ویژه، سرانجام چهار سارق سابقه‌دار را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

وی اظهار داشت: متهمان پس از مواجه با مدارک و مستندات پلیسی به ۳۳ فقره سرقت طلاجات و زیورآلات زنان کهنسال در شهرستان‌های شهرضا و اصفهان اعتراف کردند و ارزش اموال به سرقت رفته توسط این افراد توسط کارشناسان مربوطه ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ صادق زاد با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی عنوان کرد: به بانوان توصیه می‌کنیم از نمایش طلاجات و زیورآلات خود در انظار دیگران خودداری کنند و به ویژه به زنان کهنسال توصیه می‌شود افراد ناشناس را به منازل خود راه ندهند و اگر قصد کمک به افراد نیازمند دارند این کار از طریق مؤسسات خیریه معتبر و دارای مجوز قانونی انجام دهند.

کد خبر 709335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.