هدف‌گذاری اجرای بیش از ۸۰ پروژه شاخص در کلان‌شهر شیراز

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز از هدف‌گذاری برای اجرای بیش از ۸۰ تا ۹۰ پروژه شاخص براساس رویکردهای کلی توسعه شهر شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، رضا محمدیان امروز_ دوشنبه سیزدهم آذر_ در جلسه کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در سیاست گذاری شهری باید در خصوص پروژه‌های زیر ساختی و توسعه شهر چند نکته را در نظر داشت که ابتدا پروژه‌های اولویت دار و دارای اهمیت بیشتر، بایست در سیاست گذاری اولویت گذاری شوند و توجه بیشتری به آن‌ها شود.

وی افزود: در کلان شهری همچون شیراز که از جهت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، مهندسی و تجاری جنبه‌های مختلف دارد و از گذشته نیز عملاً در جنوب کشور به عنوان مهم‌ترین شهر کشور مطرح بوده، نیاز است که امروز در توسعه زیر ساخت‌ها با همکاری سایر دستگاه‌ها، برنامه ریزی اجرایی و سیاست گذاری اجرایی که صورت می‌گیرد به صورت منسجم، یکپارچه و کوتاه و بلند مدت اتفاق بیافتد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: آنچه که با آن مواجه هستیم در یک دوره تصمیماتی اتخاذ می‌شود و هزینه‌هایی می‌شود و مشاور طرحی را ارائه می‌دهد اما به دلیل تغییر مدیریت‌ها، آن برنامه کنار گذاشته می‌شود و مجدداً برنامه ریزی، مطالعه و مشاوره جدید انجام می‌شود که این اقدام خود موجب اتلاف وقت خواهد بود.

محمدیان تاکید کرد: ضرورت دارد برنامه‌های کوتاه و بلند مدت تعریف و تدوین شود و مدیران ادوار مختلف مکلف به اجرای برنامه‌ها باشند و بر اساس سلیقه شخصی خود برنامه اجرایی دستگاه‌ها را تغییر ندهند. چرا که یک مدیر دارای علم کامل و کافی نیست و باید به شورای برنامه ریز یا سیاست گذار یا مشاور و برنامه ریزی که برنامه را تعریف و تدوین کرده است اطمینان کند.

وی تصریح کرد: در شهرداری شیراز نیز طی دو و سه دوره گذشته این اتفاق رقم خورده است و برنامه‌های پنج ساله تدوین شده است و در حال حاضر شورای اسلامی شهر شیراز در حال برنامه ریزی برای تدوین چشم‌انداز بیست ساله است تا با مشخص شدن رویکردها و سیاست‌های کلی، پروژه‌های مرتبط تعریف شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز از هدف گذاری برای اجرای بیش از ۸۰ تا ۹۰ پروژه شاخص بر اساس رویکردهای کلی توسعه شهر شیراز، خبر داد و گفت: این تعداد علاوه بر پروژه‌های ریز و درشت و خدماتی است که می‌تواند در دوره چند ساله پیش روی شهر شیراز تحول بسیار خوبی را برای کلان شهر شیراز ایجاد کند و در توسعه زیر ساخت‌های شهر شیراز مؤثر باشد.

محمدیان اضافه کرد: این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی، عمران، حمل و نقل، گردشگری، خدمات و محیط زیست شهری تعریف شده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز افزود: کلان‌شهر شیراز یک شهر تاریخی و فرهنگی است و از گذشته به شهر فرهنگ، ادب و هنر مشهور بوده است و به فرمایش مقام معظم رهبری به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) معرفی شد و ارتقا و جایگاه شهر شیراز باید به گونه‌ای باشد که مردم لذت بیشتری برای زندگی ببرند.

کد خبر 709321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.