بررسی سند استانی کاهش خطر حوادث و سوانح در هرمزگان

مدیرکل بحران استانداری هرمزگان گفت: با توجه به وضعیت خاص استان و بر اساس برنامه ملی کاهش خطر حوادث و سوانح، جلسه بررسی مطالعات سند استانی کاهش خطر حوادث برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن‌زاده در جلسه کارگروه بررسی مطالعات سند استانی پیرامون کاهش خطر حوادث، اظهار کرد: با توجه به وضعیت خاص استان هرمزگان و بر اساس برنامه ملی کاهش خطر حوادث و سوانح با مشارکت دستگاه‌های مسئول این برنامه تهیه شده است.

وی با اشاره به اهداف مورد نظر در این طرح، افزود: اهداف این طرح شامل ارائه برنامه‌ها و اقدامات مربوط به کاهش خطر و حوادث، پیش بینی و پیگیری کاهش خطر حوادث و سوانح در تمامی ابعاد است.

مدیرکل بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف این طرح، مدیریت یکپارچه و هماهنگ، تحقق تصمیم سازی، تصمیم گیری و سیاست گذاری در راستای افزایش تاب آوری و تحقق جامعه محوری مدیریت بحران خواهد.

حسن‌زاده تصریح کرد: خدمات مورد انتظار در طرح نیز شامل شناسایی و اولویت بندی مخاطرات به تفکیک شهرستان، شناسایی آسیب پذیری ها اعم از آسیب پذیری‌های فیزیکی و کالبدی، اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی است.

وی ادامه داد: بر اساس برآوردها باید آسیب پذیری‌های بحران ساز مشخص و اولویت بندی شوند و در برنامه و اقدامات ارائه شده در این سند محور اولویت بندی ها قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، این برنامه برای نخستین بار در سطح استان تهیه شده است تا فرآیند پیش بینی، پیشگیری و کاهش خطر حوادث و سوانح استان از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار شود.

کد خبر 709303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.