قرارداد قطار شهری اهواز هرچه سریع‌تر منعقد شود

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید بر انعقاد هرچه سریع‌تر قرارداد قطار شهری، گفت: به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر اهواز خواستار ارائه گزارش اداره کل امور مالیاتی در خصوص مطالبه ۹ دوره عوارض سبز از خرداد ۱۴۰۰ تاکنون از شرکت‌های خدماتی، تولیدی و معدنی آلاینده در استان خوزستان هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، سیاوش محمودی امروز _دوشنبه سیزدهم آذر_ در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: این روزها شاهد تظاهرات‌های خودجوش مردمی در حمایت از مردم مظلوم غزه در سراسر عالم حتی کشورهای اروپایی هستیم که نشان از خواست عمومی برای از بین رفتن رژیم صهیونیستی است، قطعاً نابودی نابودی این رژیم زمینه‌ای برای محو آمریکا خواهد بود.

وی با اشاره به ۱۲ آذر روز قانون اساسی، افزود: در اصل هفتم و ۱۰۰ الی ۱۰۶ این قانون اختیارات و ظرفیت‌هایی برای انجام وظایف شورای اسلامی شهر پیش‌بینی شده است، اصل هفتم قانون اساسی شورای شهر را از ارکان اساسی اداره امور کشور می‌داند و در اصل ۱۰۰ ظرفیت برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف، اقتصادی اجتماعی و فرهنگی برای شورای شهر لحاظ شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: انتظار مردم از شورای شهر این است که نقش خود را به عنوان شورای شهر و منطبق بر قانون اساسی اجرا کنند، شورای اسلامی شهر اهواز در دوره ششم بارها با دعوت از مسئولین و اقداماتی که انجام داد در این راستا تلاش کرد، انتظار می‌رود این رویه تا پایان این دوره نیز تداوم داشته باشد.

سهم خوزستان از طرح ملی کاشت نهال ۳۲ درصد کل کشور است

محمودی اضافه کرد: یازده آذر ماه آغاز طرح ملی و مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال در کشور بود، این اقدام در کاهش آلودگی، حفظ محیط زیست، احیای جنگل و تولید اکسیژن اهمیت زیادی دارد، سهم استان خوزستان در این طرح ۳۲۰ میلیون اصله نهال معادل ۳۲ درصد کل کشور است که باید سالانه ۸۰ میلیون اصله نهال در مساحتی بالغ بر ۷۵ هزار هکتار کاشته شود.

وی با اشاره به تأثیر این طرح در کاهش آلودگی هوا در خوزستان، تاکید کرد: انتظار می‌رود کمربند سبز اهواز به مساحت هفت هزار و ۲۰۰ هکتار به صورت ویژه توسط مسئولین در این طرح دیده شود، با اعلام سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز برخی از دستگاه‌های عضو کارگروه کمربند سبز پای کار هستند با این حال امید است از این فرصت کاشت نهال بهره‌برداری لازم صورت گیرد.

اداره کل مالیات خوزستان در خصوص عوارض سبز شرکت‌ها گزارش دهد

عضو شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: بر اساس مصوبه جدید ماده ۲۷ قانون مالیات ارزش افزوده، واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی آلاینده‌ای که به تشخیص سازمان محیط زیست حدود مجاز استانداردهای زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند و در مدت مشخص شده نسبت به رفع آلایندگی اقدام نکنند بر اساس شدت، مدت و نوع آلایندگی مشمول عوارض سبز می‌شوند.

محمودی با اشاره با اینکه ادارات کل مالیاتی ملزم به مطالبه عوارض مذکر شده‌اند، توضیح داد: بر اساس اعلام مدیرکل دفتر پایش محیط زیست کشور به فهرست واحدهای آلاینده در سامانه جامع محیط زیست بارگذاری شده است باید طبق توافقات به عمل آمده نسبت به محاسبه میزان عوارض آلایندگی با نرخ علی‌الحساب نیم درصد اقدام و به ذی‌نفعان پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: سوال بنده این است که مدیرکل مالیاتی استان خوزستان در خصوص مطالبه ۹ دوره عوارض سبز از خرداد ۱۴۰۰ تا کنون از شرکت‌های خدماتی، تولیدی و معدنی آلاینده در استان خوزستان و اهواز چه اقداماتی انجام داده است، به عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر اهواز خواستار ارائه گزارش اداره امور مالیاتی در این خصوص هستیم.

قرارداد قطار شهری هرچه سریع‌تر منعقد شود

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: برنامه‌ریزی برای افزایش ۲۸ هزار صندلی در ناوگان عمومی از قبیل تأمین اتوبوس، ون، تاکسی و قطار شهری اقدام خوبی در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز است، شهرداری اهواز در اسفند ۱۴۰۰ با پرداخت سهم خود نسبت به خرید ۱۲۹ دستگاه اتوبوس اقدام کرده، اما تاکنون ۴۶ دستگاه وارد شهر اهواز شده است، به زودی و طی دو هفته آینده ۲۰ دستگاه دیگر از آنها تحویل شهرداری اهواز داده می‌شوند.

محمودی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود وزارت کشور شهرداری اهواز را در اولویت تخصیص اتوبوس‌ها قرار دهد، تصریح کرد: با خلع ید پیمان‌کار قطار شهری نور امیدی در مردم اهواز ایجاد شد، انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر قرارداد جدید آن منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز گردد علاوه بر آن از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز انتظار می‌رود تا قبل از پایان سال بخش مهمی از پروژه اتوبوس بی آر تی انجام شود.

کد خبر 709302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.