احداث ۱۴ هزار واحد مسکن طرح ملی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از احداث ۱۴ هزار واحد مسکن ملی استان خبر داد و گفت: تامین زمین مسکن در مرکز استان نیازمند همکاری دولت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد محمد راستا امروز _دوشنبه سیزدهم آذر_ در نشست با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی جهت بررسی مشکلات پرسنل و پروژه‌های راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کمبود زمین در شهر یاسوج برای طرح نهضت ملی اظهار کرد: پیشنهاد من این است که دولت و وزارت راه زمین مورد نیاز در مرکز استان را از محل درآمد آب یا نفت استان خریداری کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه ۵۳ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن در مرکز استان هستند و زمین کافی جهت احداث طرح نهضت ملی مسکن نداریم، لازم است بررسی این موضوع به‌طور ویژه پیگیری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه زمین برای خرید اطراف مرکز شهر وجود دارد، خاطرنشان کرد: در طرح نهضت ملی استان ۱۴ هزار واحد در حال اجرا داریم که هفت هزار واحد روستایی در شهرهای بالای بیست هزار نفری داریم که در مجموع نسبت به میانگین کشوری عقب نیستیم.

راستا اضافه کرد: حقوق کارکنان مجموعه راه نسبت به سایر ادارت پایین است، هر چند وزارتخانه پیگیر حل این مشکل است، امیدواریم با حل این مشکل، پرسنل با انگیزه و رغبت بیشتری خدمت کنند.

وی تصریح کرد: در استان ۴۰ درصد اعتبارات مربوط به پروژه‌های راه و شهرسازی است، اما در پرداخت‌ها و حقوق‌ها ما پایین‌تر از سایر ادارات هستیم، توقع داریم پرداخت و حقوق مجموعه راه هم مثل سایر ادارات در نظر گرفته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در مواردی پیمانکاران به خاطر طلب خود حساب‌های اداره را مسدود می‌کنند که همین موضوع موجب بروز مشکلات زیادی شده است.

راستا با اشاره به راه‌های ارتباطی در دست اجرا گفت: تکمیل راه‌های اصلی در حال اجرا هستند، اما کمبود اعتبار داریم، پیشنهاد می‌دهیم برای تسهیل بدهی پیمانکاران اوراق بدهیم تا هم آن‌ها به حقشان برسند و هم روند اجرایی پروژه‌ها تسریع شود.

وی اظهار کرد: نداشتن ساختمان واحد از دیگر مطالبات ما است، چرا که در حال حاضر راه و شهرسازی دارای چهار ساختمان در چهار نقطه متفاوت از شهر است که باعث نارضایتی مردم شده است.

کد خبر 709278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.