۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
هوای الوند ناسالم شد

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: شاخص آلودگی هوا در شهر الوند از عدد ۱۵۰ پی‌پی‌ام عبور کرده و هوای این شهر در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفته است.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از بروز وضعیت قرمز آلودگی هوا در شهر الوند و شهر صنعتی البرز خبر داد و اظهار کرد: شاخص آلودگی هوا در شهر الوند (و شهر صنعتی البرز) از عدد ۱۵۰ پی‌پی‌ام عبور کرده و هوای این شهر در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر شاخص آلایندگی هوا در این شهر روی عدد ۱۵۲ پی‌پی‌ام قرار گرفته و به هر حال استنشاق این هوا برای همه گروه‌های مردم خطرناک است و به همین خاطر باید تمهیدات مختلف برای پیشگیری از اثرات آلودگی هوا در این شهر پیش‌بینی و اجرایی شود.

عضو ستاد هماهنگی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین با اشاره به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی قزوین خاطرنشان کرد: بر اساس این نقشه‌ها تا روز چهارشنبه، پانزدهم آذر وضعیت جوی پایدار و آسمان آفتابی و صاف خواهد بود.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: با توجه به پایداری و سکون جو طی این مدت احتمال انباشت آلاینده‌های جوی در مناطق صنعتی و پرتردد یعنی شهرهای آبیک، الوند و قزوین پیش‌بینی می‌شود که در حال حاضر شاخص آلایندگی در هر سه شهر در وضعیت ناسالم یا ناسالم برای گروه‌های حساس است.

کد خبر 709265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.