دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان در اوج بحران‌ ثبات داشت

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه‌های استان در اوج بحران‌ها ثبات داشت و هیجانات سال گذشته با همکاری دانشگاه‌ها، نخبگان و علما مدیریت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، رضا شریفی امروز _دوشنبه سیزدهم آذر_ در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان اظهار کرد: شاخص‌ها در سه مؤلفه اعتماد، رضایت و امید در سیستان و بلوچستان رو به رشد است.

وی افزود: در بعضی از محورهای استان از شمال تا جنوب، ۵ کارگاه انتقال آب دریای عمان، احداث جاده، فیبر نوری، راه‌آهن و گاز فعال است و در هیچ مقطعی این حجم از کار به‌طور هم‌زمان در سطح استان انجام نشده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در کلان‌شهر زاهدان پروژه‌های بزرگی در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: تغییر چهره استان بدون مشارکت دانشگاه‌ها حل‌شدنی نیست، مشروط بر اینکه دانشگاه‌ها محل حل مسئله باشد و تولید ثروت و کارآفرینی داشته باشند.

شریفی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید محور و پیشران توسعه باشد، تصریح کرد: دانشگاه باید سهم خود را در جبران عقب‌ماندگی‌ها و توسعه استان ایفا کند. دانشگاه‌های استان در اوج بحران‌ها ثبات داشت و هیجانات سال گذشته با همکاری دانشگاه‌ها، نخبگان و علما مدیریت شد.

وی ادامه داد: مسئولان نیز باید نگاه دانش‌بنیان به پدیده‌ها و پروژه‌ها داشته باشند و از دانشگاه‌ها در جریان توسعه استان بیشتر استفاده کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نکته مهم این است که همچنان به عنوان اولویت به آن نگاه می‌کنیم تا این استان همچنان به عنوان اولویت دولت بماند.

شریفی افزود: مسائل قومی و مذهبی در مدیریت دستگاه‌ها مانع پیشرفت است و به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان خاطرنشان کرد: سواحل مکران، معادن و بسیاری از ظرفیت‌های استان از کل منابع نفتی بعضی استان‌ها و حتی کشور بیشتر است، اما این ظرفیت‌ها باید بالفعل شود.

کد خبر 709262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.