پلمب ۴۸ واحد آجرپزی، انتقال ۵۳ واحد ریخته‌گری و تدوین برنامه تغییر ساختار و جابه‌جایی نیرو

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: باتوجه به اجرای مصوبات بر زمین مانده قانون هوای پاک در دولت سیزدهم، ۴۸ واحد آجرپزی پلمب، ۵۳ واحد ریخته‌گری انتقال و نیروگاه شهید منتظری تغییر ساختار داده خواهد شد و جابه‌جا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، مهران زینلیان در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت ۲۰ صداوسیمای مرکز اصفهان اظهار کرد: با توجه به شرایط و اقلیم خاصی که در شهر اصفهان وجود دارد، در این ایام از سال شاهد انباشت آلاینده‌ها هستیم.

وی افزود: از این‌رو می‌طلبد اقدامات مبنایی و اساسی در خصوص آلودگی هوای استان با همکاری دستگاه‌های مرتبط انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: البته مصوبات بالادستی خوبی وجود دارد، اما سال‌های پیش به هر دلیلی اجرایی نشده است، از این‌رو در دولت سیزدهم تلاش شد این مصوبات به مرحله اجرا دربیاید.

زینلیان خاطرنشان کرد: نبود عزم مدیریتی در گذشته باعث شد مباحث اقتصادی بر مسائل زیست‌محیطی پیشی بگیرد و نتیجه این امر در روزهایی که مردم با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند، مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال مصوباتی از سال‌های گذشته در راستای انتقال کارگاه‌های ریخته‌گری از شهر اصفهان بوده است اما از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ تنها هشت کارگاه منتقل شده و این در حالی است که سال جاری ۵۳ واحد از کارگاه‌هایی ریخته‌گری در فضایی ۵۰ هکتاری به شهرک بزرگ صنعتی اصفهان منتقل شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: با توجه به تکمیل ظرفیت زمین مذکور، مقرر شد ۱۰۰ هکتار دیگر در این شهرک صنعتی در نظر گرفته شود و تا پایان سال آینده تمام واحدهای ریخته‌گری و موزائیک‌سازی از اصفهان خارج شوند.

زینلیان متذکر شد: کوره‌های آجرپزی نیز از سال ۱۳۹۸ مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان را دارند، اما اتفاق ویژه‌ای نیفتاده بود و فقط سال جاری ۴۸ واحد از کوره‌های آجرپزی پلمب شد، برای ۲۰۰ واحد دیگر با همکاری سازمان محیط زیست و شرکت گاز دستور پلمب گرفته شد و ۶۰ واحد دیگر نیز موظف هستند بالاترین میزان استاندارد را دریافت کنند در غیر این صورت پلمب خواهند شد.

وی با اشاره به شهرک طلای اصفهان گفت: احداث این شهرک ۱۵ سال پیش مصوبه شد، اما اجرا نشده است؛ با پیگیری‌های انجام شده پانزدهم آذر سال جاری موعد تحویل زمین این شهرک تخصصی است و ۹۰ واحد آلاینده طلاسازی از شهر اصفهان به شهرک منتقل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان درباره صنایع آلاینده بزرگ گفت: در خصوص نیروگاه شهید منتظری با دستور استاندار اصفهان مقرر شد این نیروگاه ضمن تبدیل شدن به سیکل ترکیبی تا پنج سال آینده به شرق اصفهان منتقل شود.

زینلیان خاطرنشان کرد: بررسی و پیگیری موارد آلاینده هوای اصفهان در تمام ماه‌های سال انجام می‌شود و تنها محدود به فصل سرد سال نیست، اما در شرایط فعلی برخوردها شدت بیشتری گرفته است.

کد خبر 709253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.