آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در استان گلستان گزارش نشده است

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان گفت: تاکنون در استان گلستان موردی در زمینه آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در استان گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، علی کاووسی پیش از ظهر امروز _دوشنبه سیزدهم آذر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دامپزشکی استان به‌طور مستمر بر بررسی بیماری آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان نظارت دارد.

وی افزود: قطع به‌یقین آنفولانزای فوق‌حاد در استان نداریم، اما جلساتی با این موضوع و با هدف پیشگیری و اعلام آمادگی برگزار می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان با تأکید بر اینکه بیشتر تشکیل این جلسات برای افزایش آمادگی است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فصل زمستان تعداد قابل‌توجهی از پرندگان مهاجر به استان سفر می‌کنند، باید تیم‌های دامپزشکی در این زمینه آگاهی لازم را داشته باشند.

کاووسی نسبت به خریدوفروش طیور در استان هشدار داد و تاکید کرد: بهتر است هم‌استانی‌ها در بازارهای هفتگی از خرید طیور پرهیز کنند، همچنین افراد از خریدوفروش طیور زنده در مسیر تردد گرگان به آق‌قلا خودداری کنند.

وی با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی نسبت به تهیه طیور برای مصرف خانوار افزود: نیاز است تا پرورش‌دهندگان طیور نیز واکسیناسیون به‌موقع را در این زمینه انجام دهند.

کد خبر 709249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.