«تجاری‌سازی» الویت شرکت‌های دانش‌بنیان است

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: اگر تجاری سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان وجود نداشته باشد شرکت دانش بنیان محکوم به شکست و نابودی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قاسم مصلحی امروز _دوشنبه سیزدهم آذر_ در حاشیه افتتاح بیست‌وچهارمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اصفهان اظهار کرد: غرفه‌های این نمایشگاه شامل مجموعه‌ای از شرکت‌های فناور دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی است.

وی افزود: نوع پژوهش و فناوری در دستگاه‌های مختلف متفاوت است؛ آنچه در دانشگاه‌ها بنا نهاده می‌شود پایه و اساس کار است ولی در شهرک‌های علمی و تحقیقاتی پژوهش‌هایی انجام می‌شود که قابلیت تجاری سازی داشته باشد زیرا این‌گونه پژوهش و فناوری‌ها باید تبدیل به ثروت شود.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه شخصی از بخش خصوصی حمایت نمی‌کند، گفت: تمام دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان توسط بخش خصوصی احصا می‌شود. اگر بخش خصوصی نتواند درآمد داشته باشد نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

مصلحی با تاکید بر اینکه راهی جز تجاری سازی پژوهش‌ها برای دانش بنیان‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: اگر تجاری سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان وجود نداشته باشد شرکت دانش بنیان محکوم به شکست و نابودی است. نزدیک به ۶۷۰ شرکت دانش بنیان و فناور در شهرک به‌صورت مستقر داریم.

وی تصریح کرد: براساس آخرین آمار در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۸۹۰۰ نفر در شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان مشغول به کار هستند. هفته گذشته برای شرکتی از سازمان امور مالیاتی درخواست معافیت مالیاتی کردیم که بالای یک همت (یک هزار میلیارد تومان) قرارداد داشت.

مصلحی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه تولیدات علمی بنیان و اساس فعالیت است، ادامه داد: در گذشته ما رتبه خاصی در زمینه تولیدات علمی دنیا نداشتیم ولی در حال حاضر در جایگاه پانزدهم دنیا قرار داریم. در مباحث فناوری و تجاری سازی در حال حاضر رتبه ۵۰ الی ۶۰ را در اختیار داریم که نسبت به قبل خیلی بهتر شده است و کسب این نتایج مطمئناً به این سادگی نبوده است.

به گزارش ایمنا، بیست‌وچهارمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اصفهان امروز _دوشنبه سیزدهم آذر_ در حالی با حضور مسئولان افتتاح شد که بالغ بر ۸۰ شرکت دانش‌بنیان، فناور و دستگاه اجرایی داخل نمایشگاه حضور فعال دارند. این نمایشگاه همزمان با هفته پژوهش با هدف تقویت ارتباط میان دستگاه‌های دولتی، فعالان بخش خصوصی، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی از امروز ۱۳ آذرماه از ساعت ۹ تا ۱۵:۳۰ در برج فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود و تا ۱۵ این ماه ادامه دارد.

این نمایشگاه تلاش می‌کند از طریق معرفی و ارائه جدیدترین دستاوردهای پژوهشی، فناورانه و دانش‌بنیان تولید شده در استان به دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی، مسیر ترویج فناوری را تسهیل کند و فرآیند اجرای پروژه‌های توسعه‌ای تاثیرگذار در بخش‌های مختلف را دقت بخشد.

مسئولان ارشد استانی، مدیران صنایع بزرگ، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دانش بنیان و فناور، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه‌های استان از بازدیدکنندگان مهم این نمایشگاه هستند.

کد خبر 709238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.