اعتماد مردم با عملکرد مثبت شرکت‌های بیمه تقویت می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: سرمایه اعتماد مردم بسیار مهم است، مردم باید احساس کنند که مسئولان بیمه تمام‌قد برای حمایت درست و قانونی از آن‌ها ایستاده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح امروز -دوشنبه سیزدهم آذر- در دیدار با مدیران شرکت‌های بیمه استان قزوین که به مناسبت روز بیمه صورت گرفت، اظهار کرد: اعتماد مردم با عملکرد مثبت شرکت‌های بیمه تقویت می‌شود و سرمایه اعتماد مردم بسیار مهم است، یعنی مردم احساس کنند مسئولان بیمه تمام‌قد برای حمایت درست و قانونی از مردم ایستاده‌اند و به گونه‌ای باشد که فردی که تصادف کرده، فقط مشکلات جسمی و خودروی خود بیندیشد و به خاطر اعتماد به عملکرد شرکت‌های بیمه از مسائل مالی آسوده خاطر باشد.

وی افزود: اکنون شرایط طوری شده که حتی غیر مسلمان‌ها هم به غذای حلال مسلمان‌ها اعتماد دارند، در کارهای بیمه و امثال این‌ها هم عزممان را جزم کنیم که کار حلال تحویل مردم دهیم، نباید به نفع و ضرر فکر کنیم، فقط به حلال بودن کارها و قانونی بودن آن‌ها فکر کنیم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه بیت‌المال باید بیشتر دیده شود، خاطرنشان کرد: اگر یک نفر خدای ناخواسته دست در جیب کسی کند، به یک نفر بدهکار است؛ اما اگر در مباحث بیمه و این طور جاها به نفع یا ضرر بیمه دست در بیت‌المال ببرد، این مدیون همه مسلمان‌ها می‌شود و با یک نفر طرف نیست، بلکه همه ذی‌نفع هستند.

عابدینی ادامه داد: همه ما باید به سالم‌سازی معنوی جامعه فکر کنیم، بیمه را از قوانین، مقررات و صندلی اداره نگاه نکنیم، ببینیم چه باید کنیم که جامعه سالم ایمانی داشته باشیم، اگر جامعه سالم و ایمانی بود، همه چیز درست می‌شود.

وی اضافه کرد: آن‌هایی که در دنیا برای منافع یکدیگر باندبازی می‌کنند، در روز قیامت به جان هم می‌افتند، یکی می‌گوید تو به من خیانت کردی، چرا مرا به لقمه حرام آلوده کردی؟ آن‌هایی که در دنیا خیلی فدای هم می‌شوند و نوکر و چاکر هم هستند، این‌ها در روز قیامت به جان هم می‌افتند، اینان دوستان دنیایی و دشمنان اخروی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد: به این دوستی‌های دنیوی و پارتی‌بازی‌ها از هر سو که نگاه کنی دشمنی از آب در می‌آیند، چراکه این کارها شیطانی است؛ همه ما، شما، بانکداران، عزیزان دستگاه قضا و دیگران در معرض امتحان‌های این چنینی هستیم.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: همه چیزهایی که در این دنیا به آن‌ها پوشش قانونی می‌دهیم و کلک می‌زنیم، برای مثال برخی تصادف‌های ساختگی درست می‌کنند تا از بیمه پول دریافت کنند، در هر زمینه‌ای هر کس کاری کند حق به ناحق تبدیل شود، در روز قیامت عذابی دردناک برای او در نظر گرفته می‌شود، باید حواسمان را خیلی جمع کنیم.

وی گفت: کل دولت باید بسیج شود هزینه بگذارند که اگر هر کجا تصادفی رخ داد یا اتفاقی افتاد حق و ناحق نشود، اگر کسی خیانتی کرد خودش را پنهان نکند و بتوان کشف کرد که ماجرا از چه قرار است، هر چقدر در این زمینه هزینه گذاشته شود، به معنای سرمایه‌گذاری است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ممکن است بودجه بیمه اقتضا نکند که هزینه‌های این چنینی کند؛ اما دولت می‌تواند این کار را کند و اگر چنین کاری کرد درآمدی پیدا می‌کند که خیلی بیشتر از هزینه‌های انجام شده است، بنابراین به این کار با دیدگاه سرمایه‌گذاری باید نگریست.

کد خبر 709227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.