لزوم افزایش حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: در موضوعات مربوط به جذب نیرو، برخی قوانین تسهیل‌کننده وضع شده که مورد استفاده مفید قرار گرفته است و امید داریم در سال‌های آینده حمایت از این نوع شرکت‌ها به حداکثر برسد.

سجاد شهابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از تولیدات شرت دانش‌بنیان ما می‌توان به مینی‌چیلرهای صنعتی و دستگاه‌های تست شرایط محیطی اشاره کرد. مینی‌چیلرهای تولیدی در انواع گوناگون با توان سرمایشی متفاوت طراحی و تولید شده‌اند که به عنوان خنک‌کننده در دستگاه‌های لیزر برش یا لیزر پوست و تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه‌های تست شرایط محیطی در سایزها و کاربردهای متفاوت طراحی و تولید شده است که توانایی کنترل دما تا منفی ۷۰ درجه سانتی‌گراد و رطوبت را دارد.

وی افزود: این مجموعه بیش از ۱۸ سال سابقه فعالیت در زمینه تولید را دارد و با تکیه بر تجربه، دانش و توانایی نخبگان ایرانی، تولیدکننده انواع دستگاه‌های سرمایشی و آزمایشگاهی است که قابلیت رقابت با بهترین برندهای خارجی را داراست، همچنین این شرکت با کیفیت فوق‌العاده دستگاه‌ها به عنوان بهترین تولیدکننده در این زمینه شناخته شده است.

شهابی در شرح جزئیات تولیدات این شرکت دانش‌بنیان گفت: تولیدات این مجموعه به دلیل اینکه خریداران ویژه خود را دارد و به سفارش شرکت‌های بزرگ دستگاه‌های سفارش شده ساخته می‌شود، دارای هزینه‌های زیادی است که در همین راستا فعالیت خود را در زمینه تولید محصولات عام از جمله چیلرهای خنک‌کننده که بنا به مکان و شرایط استفاده دارای تکنولوژی محدودتری هستند و به‌تبع آن قیمت کمتری نیز به خود اختصاص داده‌اند را با تعداد بیشتر در ۱۴ نوع مختلف تولید ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه این مجموعه طی چند سال اخیر با معضل کمبود نیروی متخصص روبه‌رو بوده است، ادامه داد: مجموعه‌های دانش‌بنیان با تکنولوژی آغاز به کار می‌کنند شرکت ما نیز در ابتدای فعالیت با فروش دانش فنی آغاز به فعالیت کرد، اما در حال حاضر رشته‌هایی از جمله مکانیک، برق و طراحی صنعتی مورد نیاز مجموعه هستند.

لزوم افزایش حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: مجموعه دانش‌بنیان ما طی ۶ ماه گذشته به دلیل معضل مهاجرت نیروی‌های متخصص بسیار سخت توانسته است جذب نیروی کارآمد و مورد نیاز داشته باشد. متأسفانه ساختار آموزشی دانشگاه دانشجویان را از وارد شدن به زمینه‌های تولیدی دور می‌کند و دانشجویان را در تحصیلات آکادمیک نگه می‌دارد.

وی در راستای جایگاه و تأثیر نمایشگاه‌های فناوری بر مجموعه‌های دانش‌بنیان اضافه کرد: نمایشگاه‌ها فناوری می‌تواند در رفع بسیاری از مشکلات مجموعه‌های دانش‌بنیان مفید واقع شود و مجموعه‌ها ما در این نمایشگاه‌ها به جذب دانشجویان و متخصصان حتی نیروهای فعال در ترم‌های اولیه دانشگاه روی آورده است.

شهابی خاطرنشان کرد: سال جاری حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان کاهش یافته و دید دولت نسبت به شرکت‌های دانش‌بنیان تغییر کرده است، اما در موضوعات مربوط به جذب نیرو برخی قوانین تسهیل‌کننده وضع شده که مورد استفاده مفید قرار گرفته است که امید داریم در سال‌های آینده حمایت از این نوع شرکت‌ها به حداکثر برسد.

کد خبر 709199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.