هایما ۷ ایکس ایران خودرو + قیمت فروش Haima 7x و مشخصات فنی

خودرو هایما 7X توسط ایران خودرو عرضه می‌شود. بررسی قیمت، معرفی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی و طراحی ظاهری این خودرو مورد توجه خریداران است.

به گزارش ایمنا، دائماً ( Haima) یک کمپانی خودروساز چینی در دهه ۱۳۹۰ همکاری خود را با شرکت ایران خودرو آغاز کرد. دائماً S۷ نخستین محصولی بود که توسط ایران خودرو به بازار کشور وارد شد. یکی از جدیدترین محصولات عرضه شده توسط کمپانی هایما به ایران خودرو، هایما ۷X یک MPV خانوادگی لوکس است. که در ادامه به بررسی مشخصات فنی و تجهیزاتی آن می‌پردازیم.

کلاس خودروی MPV چیست؟

نمونه تغییر یافته از خودرورهای Minivan (مینی ون) که ساختاری شبیه به Van(ون) نیز دارد را خودرو MPV می‌نامند. ارتفاع سقف این خودروها بلند است و در عین حال فاصله‌ای که از زمین دارد تقریباً مشابه فاصله خودروهای Sedan تا زمین است. خودروهای چند منظوره یا MPV از کلاس‌های استاندارد خودرو در دنیا محسوب و به دو زیر کلاس Compact Minivan و Large Minivan تقسیم بندی می‌شوند. این خودروها به صورت ویژه برای استفاده حداکثری از ظرفیت فضای داخلی خودرو جهت حمل مسافر یا بار طراحی شده‌اند.

بررسی خودرو هایما ۷ ایکس (Haima ۷X) ایران خودرو

اواسط سال ۲۰۲۰ هایما محصولی متفاوت در کلاس MPV (خودروهای چندمنظوره) به بازار چین معرفی و عرضه کرد. خودرویی که از نظر طراحی و امکانات از سایر محصولات این شرکت مدرن تر و پویاتر ظاهر شد. هایما ۷X یک MPV کامل و پرچمدار محصولات هایما در ایران شناخته می‌شود. در بخش توان فنی نیز هایما ۷X قدرتمند ظاهر شده است. ایران خودرو پس از واردات مدل‌های مختلف هایما در ایران این بار در اسفند ۱۴۰۱ در نمایشگاه خودرو تهران از هایما ۷x رونمایی کرد. با توجه به طولانی بودن فرایند کسب مجوزهای لازم در نهایت، فروش رسمی هایما ۷x از اواسط پاییز ۱۴۰۲ شروع می‌شود.

خودرو هایما 7x  ایران خودرو

مشخصات فنی هایما X۷ توربو اتوماتیک

هایما ۷X دارای پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژر است که حداکثر ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۹۳ نیوتن متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو را در مینی‌ون هایما برعهده دارد. مصرف سوخت ترکیبی پیشرانه هایما ۷X معادل ۸.۳ لیتر اعلام شده است که برای خودرویی در این ابعاد کاملاً مناسب به نظر می‌رسد.

کد محصول ۵۳۰۰۱
نوع موتور HMA GA۱۶-YF۱ )GDI)
حجم موتور (سی سی) ۱۵۹۴
حداکثر قدرت موتور (اسب بخار) ۱۹۲ (۵۰۰۰ دور در دقیقه)
حداکثر گشتاور (نیوتن متر) ۲۹۳ (۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه)
تعداد سوپاپ ۱۶
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک (AT۶)
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۱۶۵
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) ۸.۳

خودرو هایما 7x  ایران خودرو

ابعاد و ظرفیت خودرو هایما X۷

هایما ۷X یک خودرو مینی‌ون یا یک MPV با ابعاد زیر است:

باک بنزین (لیتر) ۵۵
طول*عرض*ارتفاع ۱۷۲۰*۱۸۷۴*۴۸۱۵
و زن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر (kg) ۱۶۷۰
سایز و نوع رینگ ۱۹ اینچ آلومینیومی

خودرو هایما 7x  ایران خودرو قسمت داخلی

امکانات و تجهیزات ایمنی خودرو هایما ۷X

یکی از مجهزترین برندهای هایما در ایران خودرو هایما ۷X است. در واقع سطح بالای تجهیزات هایما ۷X این خودرو را قادر به رقابت با شاسی‌بلندها و کراس اوورهای متنوع چینی در بازار کرده است. این خودرو به طور همزمان امکانات ایمنی و رفاهی مناسبی را ارائه می‌دهد تا رضایت مشتریان را از تمامی جهات جلب کند.

  • امکانات رفاهی هایما X۷

کروز کنترل دارد (تطبیقی)
سان روف برقی دارد (پانورامیک)
دکمه روشن و خاموش و ورود بدون کلید دارد
سنسور نور و باران دارد
سیستم تهویه اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویری مالتی مدیا با صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی لمسی ۴، عدد پورت USB در سه ردیف، Carbitlink، بلوتوث، ۶ عدد بلندگو، تنظیم کننده صدا با سرعت، قابلیت پخش ۵MP، امکان دریافت دستورات صوتی، امکان نمایش تصویر سرنشینان عقب روی نمایشگر
سیستم اتو پارک (APA ) دارد
شیشه‌ها پاور ویندوز، آنتی ترپ، شیشه بالا بر برقی جلو و عقب
صندلی صندلی راننده ۶ حرکته برقی گرمکن دار به همراه تهویه (فن) و صندلی شاگرد ۴ حرکته برقی گرمکن دار به همراه تهویه فن صندلی‌های تاشو ردیف دوم، صندلی‌های تاشو ردیف سوم برای افزایش فضای صندوق عقب
فرمان فرمان برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC)
آینه‌ها آئینه‌های جانبی برقی تا شونده دارای راهنما (LED)
چراغ‌ها چراغ روز، مه شکن‌های جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل
تزئینات روکش چرمی صندلی، غربیلک فرمان چرمی و جلو پنجره کرومی
سایر تجهیزات باز شدن در صندوق عقب با حرکت پا زیر سپر، شارژر بی سیم، چراغ نقشه خوان جلو و عقب، کامپیوتر سفری، برف پاک کن شیشه عقب، کنسول میانی جلو

خودرو هایما 7x  ایران خودرو

  • امکانات ایمنی هایما X۷

این خودرو علاوه بر مشخصات فنی و امکانات قابل قبول و کافی دارای تجهیزات ایمنی مناسبی نیز هست.

ترمز سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کمک ترمز (BAS)، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز(EBD)، سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HHC)، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی (HDC)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی(ESP)، سیستم کنترل کشش(TCS)، ترمز پارک برقی(EPB)، سیستم ترمز اتوماتیک (hold Auto)، سیستم ترمز اضطراری هوشمند (AEB)، ترمز کمکی اضطراری (EBA)، سیستم ترمز هوشمند (BOS)
کیسه هوای ایمنی (Airbag ) راننده و سرنشین، جانبی و پرده‌ای (۶ عدد)
سنسور دنده عقب و سنسور جلو دارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد
دوربین دید عقب دارد
نمایش میزان باد لاستیک‌ها (TPMS) دارد
سیستم کمکی حرکت بین خطوط سیستم کمکی جابجایی بین خطوط (LCA)، سیستم هشدار عبور از خطوط (LDW)
سایر امکانات ایمنی هشدار برخورد از جلو (FCW)، سیستم تشخیص نقاط کور (BSD)، اخطار باز بودن کمربندهای جلو، قفل کودک درب‌های عقب، ایموبلایزر، چراغ ترمز سوم بالا، ایزوفیکس، قفل مرکزی، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، باز شدن خودکار قفل درب‌ها هنگام تصادف، اخطار سرعت بالا، اخطار باز بودن درب‌ها

خودرو هایما 7x  ایران خودرو

رقبای هایما ۷X در بازار

ون هایما ایران خودرو، رقیبان بسیار اندکی در بازار کشورمان دارد که در کلاس ون باشند. اولین رقیب این خودرو، ون فردا سوبا M۴ است که احتمالاً تجهیزات و امکانات بسیار بیشتری نسبت به هایما دارد. علاوه بر سوبا M۴، کراس‌اوورهای نیمه لوکس چینی همچون تیگو ۸ پرو نیز به عنوان رقبای هایما ۷X در بازار محسوب می‌شوند. از طرف دیگر، شرکت بهمن موتور نیز برای حضور پررنگ‌تر در بازار تجاری‌های ایران، ون اینرودز از شرکت دانگ‌فنگ را به کشورمان آورده است. البته ون اینردوز، در نسخه باری به بازار عرضه شده و نمی‌تواند تهدید خاصی برای ون هایما باشد.

قیمت خودرو هایما ۷X

هایما ۷X در چین با چند تریم (تریم به مجموعه داخلی خودرو اعم از داشبورد و تو دوزی و رو دری‌ها و… می‌گویند) عرضه می‌شود که محدوده قیمت آن بین ۲۰ الی ۳۳ هزار دلار قرار است؛ بنابراین انتظار می‌رود قیمت هایما ۷X در ایران بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان باشد.

کد خبر 709192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.