دیدار نایب‌رئیس مجلس عراق با امیرعبداللهیان در تهران

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با هیئت پارلمانی جمهوری عراق به ریاست محسن المندلاوی، نایب‌رئیس مجلس این کشور مناسبات بین دو کشور را نمونه‌ای بی‌نظیر در منطقه ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار هیئت پارلمانی جمهوری عراق به ریاست «محسن المندلاوی»، نایب‌رئیس مجلس این کشور و هیئت همراه با او، ضمن خوشامدگویی به نایب رئیس پارلمان عراق و هیئت همراه، مناسبات بین دو کشور را نمونه‌ای بی‌نظیر در منطقه ارزیابی و با ابراز خرسندی و تقدیر از مواضع اصولی مردم، دولت و پارلمان عراق در محکومیت قاطعانه اقدامات جنایت بار رژیم صهیونیستی در غزه، نقش‌آفرینی عراق در تحولات اخیر غزه را بارز و مؤثر دانست و خواستار همکاری و هماهنگی هرچه بیشتر دو کشور در کمک به صلح و ثبات منطقه شد.

محسن مندلاوی، نایب‌رئیس پارلمان عراق نیز در این دیدار از وجود روابط دیرینه و برادرانه‌ای میان دو کشور ایران و عراق در تمامی زمینه‌ها ابراز خرسندی کرد و بر ضرورت این گسترش و تداوم مناسبات میان دو دولت و ملت در همه زمینه‌ها به‌خصوص روابط پارلمانی تاکید کرد.

دیدار نایب رئیس مجلس عراق با امیرعبداللهیان در تهران

وی در ادامه با تشریح مواضع قاطعانه عراق در قبال غزه و محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی از سوی دولت و پارلمان عراق اظهار کرد: دولت و پارلمان عراق به شکل جدی انزجار خود را از تجاوزات و حملات وحشیانه علیه مردم غزه اعلام کردند و با تعقیب تحولات جدید غزه و از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی، به عنوان سرپرست پارلمان عراق از رؤسای پارلمان‌های کشورهای عضو اتحادیه پارلمان‌های عربی خواستار جلسه فوق‌العاده در این خصوص شده است.

مندلاوی با اشاره به مناسبات رو به گسترش دو کشور و انعقاد اسناد متعدد همکاری بر ضرورت اجرای آن تاکید و از شرکت‌های ایرانی دعوت کرد در پروژه‌های مهندسی و عمرانی عراق مشارکت کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با پیگیری مقامات ذی‌ربط جمهوری اسلامی ایران تسهیلات کنسولی و دانشجویی به هزاران دانشجوی عراقی در ایران افزایش و بعضی از بوروکراسی‌ها در ادامه تحصیل دانشجویان عراقی مرتفع شود.

کد خبر 709188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.