سپاهان تیم کاملی است / اختلافات در پرسپولیس علنی شد

کارشناس فوتبال به ارزیابی شرایط تیم‌های ایرانی در آستانه هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، امشب و فردا شب با برگزاری چندین دیدار حساس که در سرنوشت تیم‌های صعودکننده هم نقش دارد، برگزار می‌شود.

در گروه C این رقابت‌ها، سپاهان ایران امشب ساعت ۲۱:۳۰ به جای جده و ورزشگاه ملک عبدالله، در شهر اسپورت‌سیتی در جوار مکه مکرمه و داخل ورزشگاه ۳۸ هزار نفری عبدالعزیز، میهمان الاتحاد عربستان سعودی است.

دیدار رفت به میزبانی کشور ایران و ورزشگاه نقش جهان اصفهان، به دلیل بهونه‌های واهی طرف عربستانی و همراهی عجیب AFC با آنها، لغو شد و سه امتیاز به الاتحاد رسید، ضمن اینکه نماینده دیار زاینده رود، دو بازی خانگی برابر آلمالیق ازبکستان و نیروی هوایی عراق را داخل ورزشگاه آزادی برگزار کرد.

در این گروه الاتحاد با ۱۲ امتیاز در صدر جدول قرار گرفته و شاگردان مورایس هم ۱۰ امتیازی و دوم جدول هستند.

پسران مورایس آخرین تمرین خود را در جده برگزار کردند و بدون هیچ مشکلی آماده این نبرد هستند، اما الاتحاد برای این جدال، انگولو کانته، رومارینیو، سلطان فرحان و البته کریم بنزما را به علت مصدومیت در اختیار ندارد.

پسران مورایس آخرین تمرین خود را در جده برگزار کردند و بدون هیچ مشکلی آماده این نبرد هستند

در گروه E هم سه‌شنبه شب از ساعت ۱۹:۳۰، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مقابل الدحیل قطر قرار می‌گیرد، رقابتی که آن‌قدر حساس است که بلیت‌های آن، چند روز قبل و در عرض سه ساعت، با نصف قیمت، کاملاً به فروش رسید.

دیدار رفت شاگردان گل‌محمدی با نماینده قطر، با تک گل امید عالیشاه، به سود نماینده کشورمان به پایان رسید. جالب است بدانید که در حال حاضر کریستوفر گالتیه، سرمربی سابق پاری‌سن‌ژرمن که هدایت لیونل مسی، نیمار و امباپه را برعهده داشته، حالا به عنوان سرمربی الدحیل، پا به ورزشگاه آزادی تهران می‌گذارد.

در این گروه، النصر با ۱۳ امتیاز قاطعانه در صدر جدول قرار گرفته و پرسپولیس هم با ۸ امتیاز دوم است. ضمن اینکه الدحیل با ۴ امتیاز سوم و استقلال تاجیکستان هم با دو امتیاز قعرنشین شده‌اند.

در آستانه این دو دیدار مهم و درباره شرایط صعود دو تیم شایسته کشورمان، با ناصر فریاد شیران بازیکن سابق فوتبال کشورمان، گفت‌وگویی انجام دادیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

ایمنا: ابتدا به سراغ سپاهان برویم؛ شرایط این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

فریاد شیران: باشگاه سپاهان، نسبت به سایر باشگاه‌ها، حرفه‌ای‌تر است، بازیکنان خیلی خوبی در اختیار دارد، جدا از ۱۱ نفر اصلی، از نفرات خوبی به عنوان فرد ذخیره بهره می‌برد، مربی باکلاسی روی نیمکتش نشسته و البته خروجی بازیکنانش هم با توجه به دیدگاه مدیریتی و خواسته‌های ژوزه مورایس بوده است؛ این اتفاق تاثیرش را در لیگ‌برتر و آسیا نشان داده است.

از همه مهم‌تر، این باشگاه، یک آکادمی فوق‌العاده منظم و قوی دارد، که به بازیکنان جوان اهمیت می‌دهد، کمتر باشگاهی در ایران پیدا می‌کنید که چنین ویژگی داشته باشد. این اتفاق به‌طور قطع برای طلایی‌پوشان یک نقطه قوت خواهد بود. با توجه شرایط مطلوب آنها، امیدوارم از عربستان هم دست پر به دیار نصف جهان برگردند.

ایمنا: به نظر شما، رأی AFC در خصوص بازی سپاهان الاتحاد ناعادلانه نبود؟

فریادشیران: یک‌سری قوانین بین‌المللی وجود دارد، این قوانین چهارچوب خاص و مشخصی دارند، البته که طرف عربستانی هم شیطنت‌های عجیبی را انجام داد، اما ما هم می‌توانستیم اشتباهاتمان را کمتر کنیم که اسیر این جرایم سنگین نشویم.

ایمنا: به نظر شما غیبت هادی محمدی در خط دفاع و ضعف سپاهان در این منطقه با وجود ستاره‌های الاتحاد، نگران‌کننده نیست؟

فریادشیران: به نظر من، بازیکنانی که مدام به صورت فیکس در مسابقات مختلف به میدان رفته‌اند، هم‌خوانی و درک متقابلی از نوع بازی یکدیگر دارند، البته به‌طور مثال جدایی نیلسون و محرومیت هادی محمدی، می‌تواند برای سپاهان آسیب‌زا باشد. با این وجود همان‌طور که اشاره کردم، این تیم بازیکنان خوبی حتی روی نیمکت دارد و فکر نمی‌کنم مشکلی وجود داشته باشد.

ایمنا: به نظر شما چه اتفاقی باید رخ دهد که سپاهان با دست پر و جواز صعود به ایران برگردد؟

فریادشیران: من بازی‌ها را به‌طور کامل رصد می‌کنم، سپاهان واقعاً تیم کاملی است. داشتن اتحاد و همدلی، در کنار مربی بادانشی مثل مورایس، به آنها کمک خواهد کرد تا به هدفشان برسند.

ایمنا: به نظر شما چرا عربستان این همه ستاره خریده است و ما هنوز حتی VAR هم نداریم؟ دلیل آن چیست؟

فریادشیران: مشکلات زیادی در فوتبال کشورمان داریم؛ مشکلاتی همچون زیرساخت‌های نامناسب که مهم‌ترین بخش فوتبال است و توجه نکردن مدیران باشگاه‌ها به آکادمی‌ها، ما از این‌ها غافل هستیم در حالی که مهم‌ترین سرمایه‌های یک باشگاه آکادمی‌ها هستند. با توجه به این مشکلات، اگر در جام ملت‌ها یا لیگ قهرمانان آسیا نتیجه خوبی بگیریم، در حق ژاپن، کره، چین، قطر، امارات و عربستان که با تمام توان به سمت حرفه‌ای شدن پیش می‌روند، ظلم کرده‌ایم، چون نه زیرساخت خوبی نداریم و نه از امکانات مناسب بهره می‌بریم. هرچه پول داریم، صرف آوردن مربیان و بازیکنان خوب برای تیم اصلی می‌کنیم، اما در بعضی مواقع که گیر می‌افتیم، یادمان می‌آید که یک تیم پایه‌ای هم وجود دارد. اکثر باشگاه‌های ایران با این معضل درگیر هستند. ما نمی‌توانیم مانند عربستان ستاره‌های بزرگ خریداری کنیم و از آنها استفاده تبلیغاتی کنیم، پس باید روی جوانان با استعداد خودمان سرمایه‌گذاری کنیم‌.

ایمنا: به سراغ پرسپولیس برویم؛ این تیم هم مثل سپاهان شانس صعود دارد، اما حریف خوبی مثل الدحیل در مقابلش است، نظر شما چیست؟

فریادشیران: پرسپولیس بازیکنان فوق‌العاده‌ای در اختیار دارد، از درون دروازه گرفته تا خط حمله، همه ستاره هستند. درست است که مرتضی پورعلی‌گنجی و یکی دو مهره دیگر، با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کنند، اما بعد از سپاهان، به نظرم یحیی گل‌محمدی، بهترین تیم ایران را در اختیار دارد. مشکلی که وجود دارد این است که یحیی به بازیکنان جوان خیلی کم اعتماد می‌کند، الدحیل هم یک حریف بسیار حرفه‌ای است، هزینه کرده است و بازیکنان بسیار خوبی در اختیار دارد. امیدوارم پرسپولیس نتیجه لازم را کسب کند، اما یک‌سری اتفاقات داخلی که در اردوی قرمزها وجود دارد و حضور نیافتن مدیرعامل این تیم در عربستان برای همراهی تیم، وجود اختلافات را علنی کرده است.

ایمنا: اگر به فرض، تیم‌های ایرانی راهی مرحله حذفی شوند، تا کجا می‌توانند پیش بروند؟

فریادشیران: امیدوارم تیم‌های ایرانی بتواند راهی مرحله بعد شوند و آبروداری کنند، اما همان‌طور که گفتم، اگر این اتفاق رخ دهد، به تیم‌های بابرنامه آسیا ظلم می‌شود، چراکه آن‌ها از نظر حرفه‌ای‌گری، زیرساختی و پرداخت مبالغ بسیار از ما جلوتر هستند.

کد خبر 709178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.