ماجرای گِله حاج محمود کریمی از سازمان اوقاف چه بود؟ / هیئت در محل اصلی خود باقی می‌ماند

در مراسم دهه اول فاطمیه (س) بود که حاج محمود کریمی در هیئت رایةالعباس امام‌زاده علی‌اکبر (ع) چیذر بیان کرد این احتمال وجود دارد که پس از فاطمیه جلسات در این مکان برگزار نشود و پس از این اتفاق، مدیر این آستان مقدس اعلام کرد که با مذاکرات انجام شده، هیئت در همین مکان باقی می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در مراسم دهه اول فاطمیه (س) بود که حاج محمود کریمی، از مداحان سرشناس کشورمان در هیئت رایةالعباس که در امام‌زاده علی‌اکبر (ع) چیذر برگزار شد، ضمن انتقاد از سازمان اوقاف اظهار کرد: این احتمال وجود دارد که پس از فاطمیه جلساتمان دیگر اینجا برگزار نشود و جای دیگری باشیم، از دست سازمان اوقاف و اوقاف شمران خسته شدیم، چون ما را اذیت می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی فکر می‌کنند خرج روضه را اوقاف می‌دهد؛ نه اتفاقاً برعکس است، اگر به نتیجه نرسیم هرچند نمی‌توانیم از شهدا دل بکنیم، اما وقتی سخت شود خود شهدا هم این‌طور راضی نیستند.

پس از این اظهارات بود که حجت‌الاسلام سعید اوتارخانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شمیرانات در گفت‌وگویی با ایسنا اظهار کرد: از سال‌های گذشته مدیریت امام‌زاده و هیئت امنا به هیئت رایة‌العباس (ع) واگذار شده است و اداره آن با مجموعه سازمان اوقاف نیست، دلیل این کار نیز به خاطر تعامل بیشتر بین مجموعه هیئت و مدیریت امام‌زاده بوده است.

ماجرای گِله حاج محمود کریمی از سازمان اوقاف چه بود؟ / هیئت در محل اصلی خود باقی می‌ماند

وی ادامه داد: البته هیئت رایة‌العباس (ع) افرادی را به سازمان اوقاف برای تشکیل هیئت امنا معرفی کرد و ما پس از بررسی، افراد حائز شرایط را تأیید کردیم که از دل همین هیئت امنا مدیر امام‌زاده مشخص شده است، در واقع حدود ۱۰ سال است که مجموعه امام‌زاده علی‌اکبر (ع) چیذر از نظر فرهنگی، معنوی و مالی در اختیار هیئت رایةالعباس (ع) است و تمام عوائد این امام‌زاده در اختیار مجموعه هیئت بوده است.

برنامه و بودجه امام‌زاده علی‌اکبر (ع) تدوین و آماده تحویل به هیئت امنا است

پس از این صحبت‌ها حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز اظهار کرد: سازمان اوقاف متعلق به سیدالشهدا (ع) و در خدمت مجالس اهل بیت (ع) است و ما هم خود را خدمتگزار مردم و عاشقان امام حسین (ع) می‌دانیم و ذاکر اهل بیت، حاج محمود کریمی را نیز دوست داریم و احترام ذاکران اهل بیت (ع) را بر خود لازم می‌دانیم.

ماجرای گِله حاج محمود کریمی از سازمان اوقاف چه بود؟ / هیئت در محل اصلی خود باقی می‌ماند

وی ادامه داد: سازمان اوقاف برای تمام امام‌زادگان دفترچه برنامه و بودجه تدوین کرده است و در جایی که امام‌زاده فاقد نذورات باشد از محل عوائد موقوفات بودجه لازم پیش‌بینی خواهد شد.

خاموشی یادآور شد: برنامه و بودجه بقعه متبرکه امامزاده علی‌اکبر (ع) نیز تدوین شده و آماده تحویل به هیئت امنای این امام‌زاده است.

هیئت رایةالعباس (ع) در امام‌زاده علی‌اکبر چیذر باقی می‌ماند

فرهاد حدادیان، مدیر آستان امام‌زاده علی‌اکبر (ع) چیذر و پدر شهید مدافع امنیت محمدحسین حدادیان، نیز به خبرنگار ایمنا می‌گوید: کنار آستان امام‌زاده علی‌اکبر (ع) ۵۸۷ شهید به خاک سپرده شده‌اند و بر این اساس پس از بهشت زهرا (س) به‌عنوان بزرگ‌ترین گلزار شهدای تهران شناخته می‌شود.

وی با یادآوری اینکه کنار امام‌زاده ۲۴ سال است که هیئت رایه‌العباس (ع) با مداحی حاج محمود کریمی برگزار می‌شود، ادامه می‌دهد: امام‌زاده به‌جز نذوراتی که داخل ضریح مطهر ریخته می‌شود، هیچ‌گونه درآمدی ندارد و بر همین اساس این نکته که مدتی قبل اعلام شد تمام عوائد آستان خرج هیئت می‌شود، نادرست است.

ماجرای گِله حاج محمود کریمی از سازمان اوقاف چه بود؟ / هیئت در محل اصلی خود باقی می‌ماند

مدیر آستان امام‌زاده علی‌اکبر (ع) چیذر با تاکید بر اینکه این هیئت ۲۴ سال است که برقرار شده و تا کنون فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی آستان با کمک این هیئت انجام شده است، تصریح می‌کند: هیئت به کمک بانیان خیر و غیردولتی اداره می‌شود که یکی از آن‌ها نیز حاج محمود کریمی است و هدف اصلی توجه ویژه به این آستان مقدس و گلزار شهدا است.

حدادیان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص اهمیت کارکرد امام‌زادگان می‌گوید: رهبر معظم انقلاب بیان کردند امام‌زادگان باید قطب فرهنگی مناطق باشند و خدا را شاکریم که تا امروز در حد توان این اتفاق افتاده است.

ماجرای گِله حاج محمود کریمی از سازمان اوقاف چه بود؟ / هیئت در محل اصلی خود باقی می‌ماند

وی ضمن تشکر از ریاست اوقاف خاطرنشان می‌کند: رئیس سازمان اوقاف با توجه به صحبت‌های اخیر در آستان مقدس حضور پیدا کرده و جلسه مفصلی با مداح هیئت برگزار کرده است، همچنین موارد و تذکرات لازم به او داده شد و وی قول داد برای برطرف شدن مشکلات و موانع اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیر آستان امام‌زاده علی‌اکبر (ع) چیذر با تاکید بر اینکه ما به هیچ عنوان حاضر نیستیم از شهدا جدا شویم چون یقین داریم شهدا به این جلسات نظر دارند، ادامه می‌دهد: با توجه قول نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف در رابطه با برطرف کردن مشکلات، هیئت در همین مکان باقی می‌ماند و جلسات قوی‌تر برگزار خواهد شد.

ماجرای گِله حاج محمود کریمی از سازمان اوقاف چه بود؟ / هیئت در محل اصلی خود باقی می‌ماند

به گزارش ایمنا، بنا بر تاکید رهبر انقلاب امام‌زادگان قطب فرهنگی هر منطقه و محله هستند و بر همین اساس متولیان باید بیش از پیش به این نکته دقت داشته باشند که با ایجاد بستر برای فعالیت هرچه بیشتر و بهتر فعالیت گروه‌های مختلف در قالب هیئات می‌توانند پاسخگوی نیازهای دینی و مذهبی آن‌ها باشند، همچنان که در این باره و در نقاط مختلف کشور شاهد نمونه‌های موفق این امر، از جمله امام‌زاده صالح تهران و امام‌زاده شاه میرحمزه اصفهان هستیم.

کد خبر 709168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.