راهکار موثر برای مقابله با جعل اسناد اطلاع رسانی است

استاندار کرمانشاه گفت: راهکار موثر برای مقابله با جعل اسناد، دانش افزایی و اطلاع رسانی است زیرا ناآگاهی و عدم مهارت از موارد تسهیل کننده جعل در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی بعد از ظهر یکشنبه _ دوازدهم آذرماه در جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک استان بر مهارت افزایی و دانش افزایی مردم در راستای مقابله با جعل و جاعلان تاکید کرد.

وی افزود: در عین توجه به پیشرفت‌های خوب در سطوح مختلف مقابله با جعل اسناد، اما می‌دانیم که این خطر کماکان وجود دارد بنابراین باید بسترهای لازم را برای دانش افزایی و مهارت افزایی مردم به منظور شناخت دقیق از خطرات جعل اسناد فراهم کنیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: جاعلین معترض به حقوق مادی و معنوی مردم هستند از این رو اهمیت برگزاری کمیسیون و جدیت و مقابله دست اندر کاران با این مجرمان و آگاهی بخشی به مردم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در کنار توجه و جدیت برای مسدود کردن و بستن راه‌های جعل، به موازی آن باید یک کار ایجابی را نیز مدنظر قرار دهیم و آن دانش افزایی و مهارت آموزی مردم و کارکنان مرتبط در شناسایی جعل است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ناآگاهی و عدم مهارت یکی از موارد تسهیل کننده جعل در جامعه است، ادامه داد: کارها و برنامه‌ها باید مکمل اقدامات جدی در راستای دانش افزایی نسبت به جعل در جامعه باشد.

وی اطلاع رسانی یعنی دانش افزایی و مهارت آموزی از طریق رسانه‌ها را بسیار مؤثر عنوان کرد و گفت: مردم باید بدانند که در چه موضوعاتی احتمال جعل زیادتر است و اطلاع رسانی در این زمینه تأثیرگذار خواهد بود.

صحرایی با بیان مثالی در خصوص وجود پیچ‌ها و مسیرهای خطرناک در رانندگی و لزوم داشتن شناخت و تمرکز برای گذر از این مسیرها افزود: برای مقابله با جعل اسناد نیز باید ضمن اینکه خطرها را برای اقشار مختلف جامعه معرفی می‌کنیم در کنار آن باید تمرکز هم برای مردم ایجاد شود و راه‌های مؤثر برای ایجاد تمرکز، کمک به دانش افزایی در جامعه است.

وی خاطر نشان کرد: مردم هم چنانکه در خرید کالاهای مایجتاج عمومی خود به تاریخ مصرف و داشتن استاندارد آن نگاه می‌کنند در خرید و فروش‌ها و اسناد خود نیز باید به موضوعات مشخص شده دقت کنند.

کد خبر 709163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.