نگاهی به مراسم ترحیم «پروانه معصومی» در مسجد بلال

تنها یادبود پروانه معصومی در مسجد بلال صداوسیما با حضور مسئولان و هنرمندان برگزار شد؛ صحبت‌های جالبی که به پرهیز از دو قطبی‌سازی و درخواست خانواده معصومی و پخش بازیگرانی که نتوانستند در مراسم شرکت کنند، رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مراسم یادبود پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون امروز با حضور مسئولان و هنرمندان در مسجد بلال صداوسیما برگزار شد.

محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما، محسن برمهانی معاون سیما، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی وزارت ارشاد، محمود سالاری معاون هنری وزیر ارشاد، منوچهر هادی، ایرج محمدی، مهران مهام، ابوالقاسم طالبی، محمدمهدی عسگرپور، سلیم غفوری، مهدی نقویان، منوچهر محمدی، مهدی رمضانی، مسعود ده نمکی، احمد میرعلایی، داریوش یاری، علی بخشی‌زاده، امیر نوری، جواد شمقدری، احسان محمدحسنی، علی دهکردی، مهدی فرجی، حبیب ایل‌بیگی و … از جمله حاضران در مراسم بودند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی در سخنانی درباره پروانه معصومی، گفت: تسلیت می‌گویم برای بانویی که از بزرگان سینمای کشور بود و حق زیادی بر گردن جامعه هنری و مخاطبان داشت. معصومی در طول حیات طیب و مبارک خود آثار بی‌نظیری در حوزه هنر خلق کرد. او از سرامدان سینمای کشور بود و در یک دوره منسجم و چند دهه‌ای با هنرنمایی مخصوص به خود نامی ماندگار در فرهنگ و هنر کشور ثبت کرد.

وی افزود: برای ما فقدان او مایه غم و تأثر و تأسف است. او علاوه بر نقش‌آفرینی هنری، یک شخصیت اجتماعی ممتاز داشت که برآمده از هویت خانوادگی و شخصیت والای این بانوی گرامی بود. هیچ ترسی از نوع واکنش‌ها نداشت و با آرامش و طمأنینه هم همان صفاتی را که در سنت دینی خود از مردان و زنان شنیده‌ایم در سیره و سلوک این بانو می‌توانستیم، ببینیم. جبران این صدمه برای جامعه هنری ما آسان نیست، امیدواریم با ترویج مشی سلوک او یک اسوه همیشه جاوید را برای اهالی فرهنگ و هنر و برای همه کسانی که در این مسیرند، معرفی کنیم.

محمدمهدی عسگرپور نیز در این مراسم با اشاره به حواشی که هر از گاهی در حوزه هنر پیش می‌آید با تأکید بر اینکه در فضای رسمی باید از دو قطبی‌ها پرهیز شود، گفت: هر موضوعی را به یک فضای دو قطبی تبدیل نکنید به هرحال همه هنرمندان کشور ما یک جور فکر نمی‌کنند. ما می‌توانیم از نام نیکی که از هنرمندان باقی می‌ماند یاد کنیم. مسئولان فرهنگی کشور مراقب باشند ما در حوزه سینما و تلویزیون هنرمندان بسیار زیادی داریم که شرافتمندانه در طول این سال‌ها کار کردند. با نادیده گرفتن برخی از حواشی که ممکن است پیش بیاید و در این ایام هم بیشتر شده است مراقبت کردن از این خانواده به عهده همه مسئولان فرهنگی کشور است.

مسعود ده نمکی کارگردان سینما و تلویزیون نیز در این مراسم نکاتی را درباره پروانه معصومی و ویژگی‌های اخلاقی و کاری او بیان کرد. او در پایان درباره درخواست خانواده معصومی برای اجتناب از حضور جمعیت در مراسم تشییع وی گفت: دلیلی که خانواده آوردند جالب بود چون بر این نکته تأکید داشتند آنجایی که قرار است خانم معصومی دفن شوند جای کوچکی است و ممکن است باعث مزاحمت شود؛ این درنظر گرفتن حق‌الناس است که رویکرد قابل توجهی بود.

در این مراسم پیام تسلیت ابراهیم رئیسی رییس جمهور و محمدباقر قالیباف رییس مجلس نیز قرائت شد و صدای ضبط شده برخی از هنرمندان از جمله محمود پاک نیت، انسیه شاه حسینی و … که نتوانسته بودند در مراسم حضور یابند، پخش شد.

منبع: تنسیم

کد خبر 709148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.