فضا برای فعالیت تشکل‌های دانشجویی به صورت باز و آرام مهیا شود

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فضای فعالیت تشکل‌های دانشجویی به صورت باز و آرام مهیا شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید جواد هاشمی‌مهر روز _یکشنبه، دوازدهم آذر_ در نشست کمیسیون دانشجویی با اشاره به یاد و خاطره سه شهید دانشجو در ۱۶ آذر ۱۳۳۲، این روز را سرآغاز و نقطه عطف جنبش دانشجویی دانست و اظهار کرد: جنبش دانشجویی به معنای واقعی حضور فعال دانشجویان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است و باید آن را گامی مهم برای عدالت محوری، استقلال خواهی و استکبار ستیزی قلمداد کرد.

وی افزود: تشکل‌های دانشجویی پرچمدار فعالیت‌های دانشجویی هستند و به منظور تحرک و فعالیت بیشتر یا نقش آفرینی که می‌کنند باید دانشگاه‌ها را پویا و فعال نگه دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برنامه‌های روز دانشجو نباید کلیشه‌ای نباشد، گفت: ضرورت دارد فضا را به حالت آرام و باز که همه تشکل‌های دانشجویی، مجموعه دانشگاه و دانشجویان در آن مشارکت داشته باشند مهیا کرد.

وی تصریح کرد: باید حس استکبارستیزی در دانشجویان همواره تقویت شود و در تمام فضای دانشگاه ماهیت و جایگاه روز دانشجو تبلیغ و تبیین شود.

هاشمی مهر خاطرنشان کرد: دانشجو باید رسالت خود را بداند و چشم و چراغ جامعه باشد و جامعه را به سرانجام برساند.

وی با اشاره به ۱۶ آذر و اهمیت این روز، گفت: وحدت و اتحاد ملت می‌بایست در عرصه‌های بین‌المللی دیده شود لذا با توجه به شرایط امروز دنیا، این امر نیاز به بستر سازی و فکر کردن دارد و دانشجو می‌بایست از موضوعات مطرح کشور مطلع شود و انتقادات و پرسش‌های خود را بدون ترس و در چارچوب قوانین و مقررات بیان کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداردی کهگیلویه و بویراحمد افزود: همه مکلف‌اند رویکردی قانونمند و عادلانه برای برگزاری مراسم ۱۶ آذر در پیش بگیرند و مسئولیت این مراسم را برعهده خود دانشگاه گذاشتیم و تاکید کردیم حتماً هیئت نظارت دانشگاه‌ها مسئولیت برگزاری مراسم را برعهده بگیرند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: در آستانه این رویداد بزرگ و مهم، دانشگاه، دانشجو و تشکل‌های دانشجویی نقش برجسته‌ای در فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در انتخابات دارند که باید این نقش را به خوبی ایفا کنند.

هاشمی‌مهر افزود: بحث سرکشی و تجلیل از خانواده معزز شهدای دانشجو، همچنین تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر برنامه‌هایی است که در اولویت برنامه‌های روز ۱۶ آذر باشد.

وی تصریح کرد: برای انعکاس فعالیت‌های دانشجویی در این هفته از دستگاه‌های مربوطه می‌خواهیم برنامه‌هایی که اجرا می‌کنند را مستندسازی کرده تا به کمیسیون دانشجویی کشور ارسال شود.

کد خبر 709122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.