کمک به توسعه شهری با اجرای طرح مدرسه سبز در زاهدان

شهردار زاهدان گفت: توسعه پایدار شهر منوط به آموزش هدفمند نسل جوان است و اجرای طرح مدرسه سبز فصل نوینی از توسعه شهری را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری زاهدان، محمدامیر براهویی در اختتامیه طرح آموزشی مدرسه سبز در زاهدان اظهار کرد: توسعه پایدار شهر منوط به آموزش هدفمند نسل جوان است و اجرای طرح مدرسه سبز فصل نوینی از توسعه شهری را آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: زاهدان از جمله شهرهای پایلوت این طرح در سطح کشور انتخاب شده و طرح با تحقق اهدافی مانند آموزش مفاهیم پایداری و حفظ محیط زیست به کودکان و نوجوانان اجرا شد.

شهردار زاهدان بیان کرد: اجرای این طرح در یکی از مدارس واقع در زیباشهر نتایج خوبی را در پی داشته که مهم‌ترین آن زیباسازی فضای شهری و کاهش زباله است.

برآهویی با تاکید بر آموزش مسئولیت‌پذیری به شهروندان گفت: توسعه سرمایه اجتماعی از سیاست‌های مهم مدیریتی در مجموعه شهرداری زاهدان است و جامعه هدف تمام شهروندان است.

وی تصریح کرد: امیدواریم اجرای این طرح در سطوح کلان‌تر و با حضور مدارس بیشتر و مشارکت آگاهانه تمامی نهادهای شهر زاهدان ادامه یافته و مدرسه سبز به عنوان طرحی نهادینه شده وارد سپهر آموزشی استان شود.

شهردار زاهدان یادآور شد: طرح مدرسه سبز امسال در مراحل مختلف توسط سازمان فرهنگی هنری، اجتماعی و ورزشی، سیما منظر فضای سبز شهری و شرکت توزیع برق، به صورت آموزشی برگزار شد.

به گزارش ایمنا، دانش‌آموزان در این طرح از ایستگاه‌های گاز، شبکه آبرسانی، مراکز حفاظت محیط زیست، کارخانه دفن پسماند و سایر مراکز خدماتی بازدید و روش‌های صحیح حفظ انرژی و صیانت از محیط زیست را آموختند.

کد خبر 709117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.