آغاز به کار نمایشگاه هفته پژوهش در خراسان شمالی با ۱۲۴ غرفه

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از آغاز به کار نمایشگاه هفته پژوهش در استان با ۱۲۴ غرفه خبر داد و گفت: از این تعداد ۸۰ غرفه مربوط به حوزه‌های دانش‌بنیان و فناور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _یکشنبه دوازدهم آذر_ در آئین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار خراسان شمالی اظهار کرد: فناوران، نخبگان و پژوهشگران در عرصه پیشرفت کشور نقش مهمی دارند و در همین راستا خراسان شمالی نیز توجه خاصی به پژوهشگران دارد.

وی با بیان اینکه استقلال کشور به دست پژوهشگران رقم می‌خورد، افزود: با رسیدن به این استقلال شاهد عدم وابستگی کشور به سایر کشورها هستیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه امروز در بخش صنعت و تولید حرف‌های بسیاری در سطح بین‌المللی داریم، خاطرنشان کرد: امروز حد و مرز کشورها با موشک و هواپیما و امور نظامی تعیین نمی‌شود، بلکه علم و دانش و توانمندی تعیین کننده است.

حسین‌نژاد بیان داشت: امیدواریم با توجهِ تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، این نمایشگاه‌ها باشکوه‌تر برگزار شود، زیرا هدف استان این است تا در حوزه پارک علم و فناوری در جهت تولید دانش بنیان حرکت کند.

علی قربانی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: سال گذشته هزار و ۵۰۰ متر مربع فضا برای برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته بودیم که امسال این فضا دو برابر شده است.

وی افزود: نمایشگاه امسال دارای ۱۲۴ غرفه است که از این تعداد ۸۰ غرفه مرتبط با دانش‌بنیان و فناور و مابقی مربوط به شرکت‌های دولتی، خصوصی و آزاد است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پنج محصول امروز رونمایی می‌شود و هشت محصول دیگر در روزهای آتی به نمایش گذاشته خواهد شد و همچنین ۳۷ کارگاه تخصصی نیز برگزار می‌شود.

کد خبر 709103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.