شاخص بورس امروز ۱۳ آذر / تداوم روند صعودی بازار

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد ۴۴ هزار واحدی به محدوده دو میلیون ۱۶ هزار واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد ۴۴ هزار واحدی به محدوده دو میلیون ۱۶ هزار واحد رسید، در بازار امروز فولاد مبارکه بیشترین تأثیر را بر روی شاخص کل گذاشت که این موضوع به خاطر خبر افزایش سرمایه این شرکت و سایر شرکت‌های بزرگ بازار بود که جان دوباره‌ای به بازار بخشید، شاخص کل هم وزن امروز با رشد نه هزار ۹۳۸ واحدی به محدوده ۷۴۱ هزار واحد رسید و ارزش معاملات بازار امروز نیز برابر با هشت هزار ۶۰۰ میلیارد تومان بود، حجم معاملات نیز برابر با ۱۲ میلیارد برگه سهم بود.

در بازار بورس نمادهای «فولاد»، «فارس»، «تاپیکو»، «فملی»، «شپنا» «ومعادن» و «شستا» بیشترین تأثیر را بر بازار بورس داشتند.

ارزش و حجم معاملات بازار نسبت به هفته گذشته وضعیت بسیار بهتری پیدا کرده و گویا بازار جان تازه‌ای به خود گرفته است.

در بازار فرا بورس امروز شاهد رشد ۳۲۹ واحدی شاخص بودیم شاخص فرا بورس به محدوده ۲۶ هزار ۵۹ واحدی رسید ارزش معاملات فرا بورس برابر با ۲۶۳ میلیارد تومان بود و حجم معاملات برابر با نه میلیارد ۵۲۵ میلیون برگه سهم بود.

در بازار فرابورس نمادهای «بپاس»، «اریا»، «هرمز»، «شگویا»، «وسپهر»، «غصینو» و «خدیزل» بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

در بازار امروز شاهد شیطنت برخی از حقوقی‌ها بودیم و به صف‌های خرید شرکت‌های میزان زیادی سهام عرضه کردند.

در بازار امروز صندوق‌های اهرمی کمی متعادل شدند که شاید منجر به روند تعادلی بازار در فردا شود عرضه حقوقی‌ها به صف خریدها عامل این تعادل در بازار امروز بودند.

در معاملات دوشنبه، ۷۷ نماد صف خرید داشتند و ۴۱ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۴۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۰۷ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۹ درصدی به ۲۹۷ میلیارد تومان رسید.

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای چهارمین روز مثبت شد و ۴۱۱ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد، در مجموع چهار روز معاملاتی اخیر، هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بورس تهران شده است.

صندوق شتاب با بیشترین میزان ورود نقدینگی

صندوق «شتاب» با ورود پول بیش از ۲۹ میلیارد تومان در بازار امروز در رتبه اول صندوق‌های اهرمی قرار گرفت، این صندوق روز گذشته نیز بیشترین ورود پول در میان صندوق‌های اهرمی را به خود اختصاص داده بود.

اعلام اسامی شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را پرداخت نکرده‌اند

باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: شرکت‌های «گروه مپنا»، «فجر انرژی خلیج فارس»، «پالایش نفت بندرعباس»، «فولاد آلیاژی ایران»، «معدنی و صنعتی گل گهر و پارس سویچ» هیچ مبلغی را برای سود سهام عدالت پرداخت نکرده‌اند، همین امر باعث شده است تا فعلاً شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نتواند سود مرحله نخست سهامداران عدالت را پرداخت کند.

کرک اسپرد پالایشی‌ها

بر اساس اطلاعات نشریه پلتس از ابتدای سال تا اوایل آذر اطلاعات مربوط به قیمت نفت و پنج فرآورده اصلی به دست آمده و طبق فرمول اعلامی، کرک اسپرد محاسبه شده است.

در نمودار، کرک اسپرد محاسباتی برای یک بشکه نفت بر اساس فرمول‌های داخلی ایران محاسبه شده است. تقویت کرک اسپرد از اوایل تیرماه آغاز شده و در انتهای شهریور به اوج رسیده و با پایان فصل تابستان تا حدودی تضعیف شده است. طبق سوابق با پایان یافتن فصل تابستان، کرک اسپرد بنزین برای دو ماه کاهش می‌یابد و بعد مجدد متعادل می‌شود. حالا، هرچند کرک اسپرد در پاییز کاهش یافته اما اولاً از بهار بالاتر است، ثانیاً مبنای تسعیر ارز افزایش یافته ضمناً کاهش قیمت نفت در روزهای اخیر، کرک اسپرد را تقویت کرده است. جمع‌آوری و تأمین اطلاعات توسط تیم نفت و گاز صورت گرفته و شما برای سفارش خرید دیتای نشریات معتبر می‌توانید به این کانال مراجعه کرده و سفارش دهید. نشریه‌های موجود: «پلتس»، «ایسیس»، «آرگوس» و «متال بولتن»

تغییرات بازار

شاخص بورس امروز ۱۳ آذر / تداوم روند صعودی بازار

نقشه بازار

شاخص بورس امروز ۱۳ آذر / تداوم روند صعودی بازار

کد خبر 709056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.