۶۰ غرفه جمع‌آوری پسماند خشک در قم فعال است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به فعالیت ۶۰ غرفه جمع‌آوری پسماند خشک در سطح شهر، گفت: این غرفه‌ها در دو شیفت صبح و بعد از ظهر پسماندهای شهروندان را دریافت می‌کند.

سیدعبدالله میرابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به فعالیت ۶۰ غرفه جمع‌آوری پسماند خشک در سطح شهر اظهار کرد: این غرفه‌ها طی هشت تا ۹ ساعت در شیفت صبح و عصر پسماندهای شهروندان را دریافت می‌کنند و هدایایی در قفسه‌ها چیده شده که ارائه و یا به صورت نقد پرداخت می‌شود.

وی استقبال شهروندان از غرفه‌ها در آن مناطق بررسی می‌شود، افزود: غرفه‌های جمع‌آوری بازیافت با تبادل گل و گیاه، کتاب، وسایل بازی، لوازم‌التحریر و غیره در ایجاد مشارکت مردم تلاش دارند و امیدواریم اپلیکیشن‌هایی که پسماند را در منزل دریافت می‌کنند، موجب مشارکت بیشتر مردم شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: غرفه‌ها اکنون بر اساس تقاضا به صورت پراکنده در سطح هشت منطقه قرار دارند که نیازمند رعایت ضوابط شهری است تا محدودیت ترافیک و عابر پیاده را ایجاد نکند و برای زیر ساخت‌های برق نیز باعث مزاحمت نشود.

میرابراهیمی با اشاره به مذاکره با دو مجموعه دانش بنیان برای مشارکت در جمع‌آوری پسماند خشک از در منازل، تصریح کرد: با طرح‌های آموزشی که توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در سال‌های گذشته انجام شده، شهروندان اطلاعات کافی نسبت به شناخت و تفکیک پسماند خشک و تر دارند اما مسئله جمع‌آوری پسماند خشک باید به بهبود این فرایند کمک کند.

کد خبر 709028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.