ساخت‌وساز در بافت فرسوده قم مشمول طبقات تشویقی می‌شود

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به وجود ۴۶۰ هکتار بافت فرسوده در این منطقه گفت: شهروندان می‌توانند در معابری با عرض هشت متر و بالاتر از طبقات تشویقی استفاده کنند.

محمدحسین علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به وجود محدوده تاریخی در منطقه یک شهر قم، اظهار کرد: منطقه یک با ۱۴۰۶ هکتار مساحت، از قدیمی‌ترین مناطق شهری قم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۲ درصد از مساحت منطقه بافت فرسوده است، افزود: ۴۶۰ هکتار از مساحت کل، معادل ۳۲ درصد از منطقه بافت فرسوده است.

مدیر منطقه یک شهرداری قم بابیان اینکه ۱۷۰ هکتار از بافت فرسوده شامل بافت تاریخی است، تصریح کرد: محله چهل اختران، شاه حمزه، مسجد جامع، پامنار، دولت‌خانه، دروازه ری، نوبهار، خندق و محله آلوچو از محلات قدیمی است که در محدوده منطقه یک واقع‌شده است و وجود ۱۲ امامزاده در این منطقه از جاذبه‌های گردشگری منطقه یک است.

علی‌اکبری اضافه کرد: احیا و توانمندسازی بافت قدیمی نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها است و شهرداری با استفاده از طرح تفصیلی امکان احیا بافت را دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در محله‌های تاریخی منطقه یک، تاکید کرد: کف‌سازی و پیاده‌راه‌سازی در محورهای تاریخی سطح منطقه به همت سازمان زیباسازی اطراف حرم مطهر عملیاتی شده و بهسازی محله شاه حمزه در سنوات گذشته انجام‌شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری قم گفت: اقداماتی با هدف بهسازی بافت فرسوده صورت گرفته است و شهروندان می‌توانند برای اراضی محدود به شوارع هشت متری و بالاتر، مجوز ساخت بنای چهار طبقه بالای پیلوت دریافت کنند.

کد خبر 709023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.