بیش از ۱۵۰۰ ساختمان اداری کرمانشاه نیازمند بازسازی است

مدیرکل مدیریت بحران کرمانشاه گفت: یک هزار و ۶۵۰ ساختمان اداری در کرمانشاه نیازمند بازسازی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، افشین یگانه امروز _یکشنبه دوازدهم آذر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در زلزله سال ۹۶ کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به اینکه کانون زلزله در شهرستان سرپل ذهاب بوده و با وجود ضعف در پیگیری‌ها برای بازسازی تخریب‌های پیش آمده، در حال حاضر ۹۵ درصد این شهرستان بازسازی و مقام‌سازی شده است.

وی افزود: بنا به گزارش‌های فرماندار شهرستان سرپل ذهاب علت بازسازی نشدن پنج درصد باقی از این شهرستان مشکلات قانونی و تعارض‌هایی است که بین افراد مالک وجود دارد و ورثه و صاحبان املاک به دلیل اختلافات خود راضی به ساخت ملک نیستند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه گسل‌های فعال و مناطق زلزله‌خیز دارد، خاطرنشان کرد: بر این اساس علاوه بر محکم سازی ساختمان‌ها و نظارت بر آن‌ها باید به سمت بیمه ساختمان‌های مسکونی رفت.

یگانه اضافه کرد: نقاط زلزله‌خیز پس از فعالیت یک دوره بازگشت دارند که به طور معمول پس از اتمام فعالیت خود حدود ۳۰ بعد مجدداً فعالیت خواهند داشت و مستعد زلزله‌های خسارت بار هستند.

وی ادامه داد: اکنون گسل منطقه دینور که در دوره بازگشت خود پس از ۳۰ سال قرار دارد به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و بر اساس مطالعات ژئوفیزیکی در صورت فعال شدن خسارات عمیقی می‌تواند در پی داشته باشد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه یک هزار و ۶۵۰ ساختمان اداری در کرمانشاه تا سال ۱۴۰۱ نیاز به باز سازی داشته است، گفت: با این وجود هنوز بازسازی انجام نشده است که بر اساس مصوبات ابلاغ شده تمام دستگاه‌های دولتی مکلف شدند بیمه حوادث دریافت کنند.

یگانه افزود: امسال صددرصد اماکن دولتی و ساختمان‌های اداری مقابل حوادث بیمه شده‌اند و در بخش‌های غیردولتی نیز طی جلساتی با ارائه گزارش‌های مربوطه مقرر شد هر اداره‌ای همچون راه و شهرسازی که جامعه هدف دارد در مقابل هر ساختمانی که احداث می‌شود، بیمه حوادث پرداخت کند.

کد خبر 709016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.