ضرورت فرهنگ‌سازی درباره بیمه زمینه‌ساز امنیت روانی برای مردم

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه بازرگانی در استان اصفهان گفت: فرهنگ‌سازی بیمه برای مردم و عمق بخشیدن به فعالیت‌های بیمه‌ای در کشور جهت افزایش امنیت روانی مردم ضرورت دارد و تامین امنیت و سرمایه‌های ملی در سایه این فرهنگ‌سازی میسر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا سمائی امروز _یکشنبه دوازدهم آذر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی بیمه (سیزدهم آذر) با اشاره به لزوم ترویج و تقویت فرهنگ بیمه در کشور، اظهار کرد: فلسفه و هدف نام‌گذاری سیزدهم آذر به عنوان روز ملی بیمه، ترویج و توسعه فرهنگ بیمه برای افزایش مشارکت عمومی جامعه و رشد ضریب نفوذ بیمه است.

وی افزود: ضریب نفوذ یکی از شاخص‌های مهم عملکرد صنعت بیمه است که برای بررسی روند رو به رشد صنعت بیمه کشور و برای مقایسه‌های بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ ضریب نفوذ برابر با نسبت حق بیمه‌ها به تولید ناخالص داخلی است، بنابراین نشان می‌دهد که چه سهمی از تولید ناخالص داخلی صرف پرداخت بابت بیمه می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه بازرگانی در استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ضریب نفوذ صنعت بیمه دو درصد است؛ به این معنی که از هر صد نفر، تنها دو نفر به صنعت بیمه اعتماد دارند، در حالی که این میزان باید حداقل به هفت درصد می‌رسید، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: هرچقدر ضریب نفوذ بیمه افزایش پیدا کند به همان میزان آرامش و امنیت ارتقا پیدا خواهد کرد، از این‌رو فرهنگ‌سازی بیمه در کشور اهمیت زیادی دارد.

سمائی با اشاره به حفظ کرامت انسانی و صیانت از افراد بیان کرد: زمانی که فردی دچار حادثه می‌شود و باید خسارت پرداخت کند، در این هنگام او منتظر کمک‌های دیگران برای پرداخت خسارت خواهد بود و در این میان شاید کرامت انسانی او زیر سوال برود، اما زمانی که تحت پوشش بیمه باشد، این کرامت انسانی حفظ خواهد شد، بنابراین اطلاع‌رسانی برای ترویج فرهنگ بیمه جهت تبیین نیاز مردم به محصولات بیمه‌ای در راستای حفظ صیانت افراد اهمیت دارد.

وی گزارش‌هایی از خدمات بیمه بازرگانی و عملکرد عملیات بیمه‌گری در استان اصفهان ارائه کرد:

تعداد شبکه‌های خدمات‌رسانی بیمه بازرگانی در استان اصفهان

شعب سرپرستی بیمه نمایندگی‌های حقیقی و حقوقی کارگزاری بیمه ارزیابی خسارت بیمه‌ای
۶۹ شعبه ۵۷۱۵ نمایندگی ۷۸ کارگزاری ۱۵۵ ارزیابی خسارت

میزان عملکرد صنعت بیمه‌گری در استان اصفهان

حق بیمه تولیدی خسارت پرداخت شده رشد حق بیمه تولیدی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ رشد حق بیمه تولیدی در شش ماه اول ۱۴۰۲ سهم حق بیمه تولیدی استان اصفهان نسبت به کل کشور خسارت پرداختی استان اصفهان نسبت به کل کشور
۱۰,۰۰۰ میلیارد تومان ۵,۸۰۰ میلیارد تومان ۵۳ درصد ۶۰ درصد ۶۹/‏۵ ۷۱/‏۵

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه بازرگانی در استان اصفهان، اهداف شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه بازرگانی یا همان سندیکای بیمه‌گران ایران برشمرد و گفت: صیانت از حقوق و منافع قانونی، حرفه‌ای و صنفی اعضای سندیکا در سازمان‌ها و مراجع ذی‌ربط، کوشش برای توسعه اخلاق حرفه‌ای و توسعه همکاری بین اعضا، کوشش در جهت نهادینه کردن اخلاق و رفتار حرفه‌ای در صنعت بیمه، کوشش در جهت توسعه و ترویج فرهنگ بیمه در کشور، کمک به بهبود مقررات و محیط کسب و کار صنعت بیمه، کمک به ارتقای دانش فنی و مدیریتی کارشناسان و مدیران مؤسسات بیمه، رسیدگی و کمک به حل و فصل اختلافات بین اعضا، کمک به توسعه همکاری‌های بین‌المللی صنعت بیمه با مؤسسات مرتبط خارجی، از جمله اهداف است.

وی ادامه داد: بررسی و اظهار نظر درباره موضوعات و مسائل مربوط به امر بیمه، ایجاد هماهنگی و همکاری بین مؤسسات بیمه با سایر دستگاه‌های اجرایی و مراجع ذی‌ربط در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه، تعیین میزان حق عضویت اعضا، اظهار نظر درباره مسائل مرتبط با اهداف و وظایف سندیکا که از طرف هریک از اعضا، بیمه مرکزی و سایر مراجع به سندیکا ارجاع شود، کوشش برای آشنا کردن مردم با مزایای بیمه و ارتقای سطح فرهنگ بیمه در جامعه، برگزاری همایش‌ها، نمایشگاه‌های تخصصی و برنامه‌های آموزشی مورد نیاز در امور بیمه‌های بازرگانی و حضور در کنفرانس‌ها، مجامع و سمینارهای داخلی و بین‌المللی در چارچوب قوانین و مقررات مربوط، کمک به ساماندهی نظام آماری صنعت بیمه و تجزیه و تحلیل آن، از جمله وظایف سندیکای بیمه گران ایران است.

کد خبر 709001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.