تفاهم‌نامه جذب ٢٢٠٠ نفر در طرح توسعه فولاد هرمزگان منعقد شد

طی مراسمی با حضور استاندار هرمزگان تفاهم‌نامه سه جانبه جذب ٢٢٠٠ نفر در طرح توسعه فولاد هرمزگان از طریق سامانه جستجوی شغل منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، ظهر امروز _یکشنبه دوازدهم آذر_ طی مراسمی با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، تفاهم نامه سه جانبه جذب ٢٢٠٠ نیروی بومی در طرح توسعه شرکت فولاد هرمزگان از طریق سامانه جستجوی شغل میان استانداری، شرکت فولاد و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این جلسه اظهار کرد: یکی از جلساتی که با اشتیاق در آن شرکت می‌کنم مباحث مرتبط با اشتغالزایی برای جوانان است چرا که بخش قابل توجهی از جامعه و خانواده‌ها درگیر این مسئله هستند.

وی افزود: اشتغال جز دغدغه‌های اصلی دولت است در این زمینه ۲ مسئله داریم یکی از مباحث تولید شغل و مسئله دیگری هدایت شغلی است، با کمک صنعت و معدن و بخش‌های مختلف ایجاد شغل در حال انجام است اما باید این اشتغال برای جوانان بومی استان رقم بخورد.

استاندار هرمزگان گفت: هدایت شغلی و رقم زدن اشتغال برای جوانان استان به صورت شفاف و از طریق برگزاری آزمون اتفاق خواهد افتاد، این کار تاکنون در جذب نیرو در شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان رقم خورده و جذب نیرو در شرکت فولاد هم با امضای تفاهم‌نامه‌ای به همین روش و از طریق سامانه جستجوی شغل صورت خواهد پذیرفت.

دوستی تصریح کرد: فولاد هرمزگان همیشه در کنار ما بوده و علاوه بر فعالیت مستمر در زمینه گسترش و توسعه تولید و اشتغال در فعالیت‌های مرتبط با مسئولیت‌های اجتماعی هم کمک‌های شایانی داشته است.

وی با اشاره به اینکه تا سه سال آینده شاهد انقلاب در حوزه تولید فولاد استان خواهیم بود، گفت: طرح‌های توسعه‌ای که در فولاد و بخش‌های دیگر معطل بود مجدد راه افتاده و مطابق برنامه زمانبندی این طرح‌ها در حال انجام است و به صورت مداوم پایش و بررسی می‌شوند تا استان به رتبه اول تولید فولاد کشور برسد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: زنجیره‌های مختلف فولادی در حوزه بالادستی و پایین دستی در حال ایجاد است، تاکنون در سطح استان در تمام ادوار تنها ۴.۵ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد داشتیم اما در این دولت با طرح‌ریزی صورت گرفته ۱۰ میلیون تن فولاد جدید به ظرفیت فعلی افزوده خواهد شد.

دوستی با اشاره به اینکه در سایر حوزه‌ها از جمله زنجیره‌های تولید شیشه و کاغذ، الحاق زمین به پس کرانه بندر شهید رجایی، احداث بنادر خمیر و لنگه و سیریک دولت سیزدهم کارهای بزرگی رقم زده، گفت: در دو سال متوالی استان توانست با کسب رتبه اول در حوزه امنیت سرمایه گذاری سبب جذب سرمایه و در نتیجه رشد تولید و اشتغال شود.

وی با اشاره به تحقق ١١۵ درصدی برنامه تولید شغل استان نسبت به برنامه از پیش تعیین شده، اظهار کرد: استان برای سال جاری مکلف به ایجاد ٢٩ هزار فرصت شغلی منحصر به فرد بود که خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون بالغ بر ٣٣ هزار فرصت شغلی ایجاد شده که نشان دهنده تحقق ١١۵ درصدی است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه بنا داریم با اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه اشتغال میزانی بیکاری را تک رقمی کنیم، گفت: تنها در پروژه بزرگ نخلستان بشاگرد ۴٠٠ نفر و در طرح توسعه پالایشگاه بندرعباس ١۵٠٠ نفر مشغول به کار شده‌اند که نشان دهنده عزم جدی در راستای کاهش بیکاری و افزایش اشتغالزایی برای جوانان بومی است.

کد خبر 708998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.