کردستان شرایط لازم برای برگزاری اجلاس سراسری نماز را دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: استان کردستان با توجه به ظرفیتی که دارد می‌تواند میزبانی اجلاس سراسری نماز را برعهده بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عبدالله رشیدی‌پور، امروز _یکشنبه دوازدهم آذر_ در شورای اقامه نماز استان کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان به لحاظ دارا بودن شاخص‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی می‌تواند میزبان اجلاس سراسری نماز باشد که این مسئله اهتمام و تلاش دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه لازم است از نظرات مسئولان شهرستان‌ها نیز در برگزاری اجلاس استانی استفاده شود، افزود: دستگاه‌ها نیز نسبت به پرداخت حقوق ائمه جمعه‌ای که با آنها همکاری می‌کنند اقدام لازم را انجام دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: جامعه ما اسلامی است و باید کارهای فرهنگی تأثیرگذاری در سطح مدارس و دانشگاه‌ها در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز صورت بگیرد.

ترویج فرهنگ اقامه نماز در دستور کار قرار دارد

اکبر عظیمی، مدیر ستاد اقامه نماز کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: ترویج فرهنگ اقامه نماز به صورت جدی در دستور کار قرار دارد که در این راستا از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیما نیز استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: ۵۷ دستگاه استان بر اساس سامانه سجاده ارزیابی شده‌اند که ۱۵ دستگاه بالای ۹۰۰ امتیاز را کسب کردند که جای قدردانی دارد.

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان خاطرنشان کرد: برنامه‌های متنوعی در سطح استان برنامه‌ریزی شده است که امیدواریم در سطح مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی اهتمام بیشتری نسبت به این مسائل صورت بگیرد.

اهتمام بیشتری نسبت به اقامه نماز در جامعه صورت گیرد

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج نیز اظهار کرد: هیچ عملی نزد خداوند مهم‌تر از نماز نیست و همه افراد جامعه باید نسبت به انجام این فریضه الهی اهتمام داشته باشند.

وی از مسجد به عنوان اولین پایگاه مسلمانان یاد کرد و افزود: پیامبر (ص) در مدینه منوره اقدام به ساخت مسجد کردند چرا که مسجد مرکز ایمان، برادری و کمک به محرومان و فقرا است.

امام جمعه سنندج تاکید کرد: باید اهتمام بیشتری به اقامه نماز در سطح مدارس و دانشگاه‌ها صورت گیرد و روحانیون نیز با با لحن شیوا و زیبا مردم و به ویژه نسل جوان را به نماز دعوت کنند.

کد خبر 708981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.