هوای ۴ شهر خوزستان در وضعیت قرمز

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور هوای شهرهای اهواز، آبادان، سوسنگرد و ماهشهر در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های شهر اهواز شامل استانداری، حفاری، نیوساید، پادادشهر، پست برق شماره سه اهواز به ترتیب با شاخص‌های ۱۶۰، ۱۶۲، ۱۵۶، ۱۵۹، ۱۵۶، آبادان ۱۵۲، سوسنگرد ۱۵۹ و ماهشهر ۱۵۱ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم یا قرمز قرار دارند.

همچنین وضعیت هوای شهر خرمشهر با شاخص ۱۲۸ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است. هوای شهرهای امیدیه، اندیمشک، بهبهان، حمیدیه، دزفول، رامشیر، شادگان، کارون و گتوند به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

بر اساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

لازم به ذکر است که هوای استان خوزستان طی یک ماه گذشته همواره آلوده بوده که علت آن وجود صنایع آلاینده مانند نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیشکر است.

کد خبر 708963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.