افزایش حجم پرونده‌های قضایی به علت تاخیر در اعلام استعلامات است

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: گاهی وصول نشدن و تاخیر در پاسخ استعلامات موجب اطاله دادرسی و افزایش حجم پرونده‌های قضایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا براتی‌زاده امروز _یک شنبه دوازدهم آذر _ در حاشیه بازدید سرزده از دادگستری بجنورد، ضمن گفتگو با مردم و مراجعه کنندگان، اظهار کرد: تمامی ظرفیت‌های ممکن اعم از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری، منابع انسانی و دیگر امکانات در راستای تقویت سازوکار رسیدگی‌های قضائی به کار گرفته شود.

وی افزود: گاهی مشاهده می‌شود که به علت عدم وصول و یا بروز تأخیر نامتعارف در ارائه پاسخ استعلامات و نیابت‌های قضائی و عدم تداوم روند پیگیری‌ها زمینه‌های اطاله دادرسی در پرونده‌ها شکل گرفته و تداوم می‌یابد و در نتیجه آن شاهد افزایش حجم موجودی پرونده‌ها در پایان دوره‌های زمانی خواهیم بود بنابراین مدیران قضائی با تقویت سازوکارهای نظارتی نسبت به رفع این قسم از مشکلات وقت اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت مراجعین، گفت: مدیران، قضات و کارکنان دادگستری بجنورد باید علاوه بر رفتار مهربانانه و توأم با اخلاق اسلامی، مطالبات به حق شهروندان را نیز تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

براتی‌زاده به پیش بینی و اجرای سازوکارهای تشویقی و تنبیهی در سیستم قضائی در حوزه محاسبه، ارزیابی و سنجش عملکردها اشاره کرد و گفت: قانون مداری و رعایت نظم و انضباط اداری در جریان امور ضروری است.

وی بیان کرد: یکی از مبانی اصلی تصمیم گیری در خصوص عملکرد مدیران و کارکنان و ارزیابی و سنجش فعالیت‌های سازمانی هر مجموعه مستقیماً به میزان رعایت ضوابط و مقررات قانونی و حفظ نظم و انضباط اداری بستگی دارد که این سازوکار، همواره معیار و ضابطه اقدام و عمل خواهد بود.

کد خبر 708946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.