آب‌رسانی به ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی گچساران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب‌رسانی به ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه «تنگ انگشترک» و ۵۰۰ هکتار از اراضی «نازمکان» در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد آرش مصلح روز _یکشنبه، دوازدهم آذر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فاز دوم طرح تأمین آب اراضی امامزاده جعفر، خان‌احمدها با اعتباری بیش از ۸۵ میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصد در دست اجرا است.

وی با اشاره به طرح‌های متعدد در دستور کار آب منطقه‌ای در گچساران افزود: طرح تأمین آب اراضی «امامزاده جعفر»، «ماهور باشت» (تعمیرات ایستگاه پمپاژ) با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد و اعتبار چهار میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان از دیگر طرح‌های در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی به دشت «لیشتر» با ۲۵ میلیارد تومان و ۶۵ رصد پیشرفت فیزیکی از دیگر طرح‌های فعال در گچساران است.

مصلح با اشاره به اعتبار ۱۹۵ میلیارد ریالی اختصاص یافته به طرح آبرسانی به «دشت مور» تصریح کرد: این طرح آبی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم‌اکنون بازنگری مجدد شده و اسناد آن برای برگزاری مناقصه آماده و در دی ماه امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین طرح تعمیرات ایستگاه‌های پمپاژ «لیشتر» فعال بوده و پیمانکار در حال اجرای ابنیه و محوطه‌سازی ایستگاه‌های پمپاژ آن است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعال بودن طرح آبرسانی به خان احمدها، خاطرنشان کرد: تمام قطعات الکتریکال ایستگاه پمپاژ خان احمد خریداری شده و در حال نصب بوده و استارت آزمایشی آن به زودی انجام خواهد شد.

مصلح ادامه داد: در صورت تعمیرات چهار دستگاه دیگر از الکترو پمپ‌های ایستگاه پمپاژ فاز اول طرح آبرسانی به خان احمدها و اتصال آن به حلقه رینگ اتصال می‌توان بخشی از اراضی کشاورزی دشت خان احمد را تأمین آب کرد.

وی گفت: طرح تأمین آب اراضی «تنگ انگشترک» به وسعت ۳۰۰ هکتار به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل و هم‌اکنون خط انتقال اصلی تأمین آب اراضی کشاورزی «آبرزی» به طول پنج هزار و هفتصد متر با قطر ۸۰۰ میلیمتر در حال اجراست که تا دهه فجر امسال آب سد کوثر با لوله وارد «آبرزی» خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: این طرح ملی هم اکنون با برگزاری چهار مناقصه با اعتباری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال فعال است.

مصلح اظهار کرد: طرح آبرسانی «نازمکان» بیش از ۹۸ درصد پیشرفت دارد و این طرح آبی هم‌اکنون بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه روستاهای «رودبال»، «سید جمال‌الدین»، «نازمکان‌ها»، «سرتیره» و «گبرستان» را تأمین آب می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز بیش از ۱۱ میلیارد تومان برای تکمیل طرح در نظر گرفته شده است.

کد خبر 708940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.